עובד הקבלן של משרד הביטחון שנהרג – נער בן 15

עובד הקבלן של משרד הביטחון שנהרג בתקרית הירי בגבול מצרים – נער בן 15 תושב הישוב לקיה שבדרום • אבי הנער: "אני מאשים את משרד הביטחון. לא הייתה אבטחה של צה"ל על העובדים במהלך חלק מהעבודה"

גדר הגבול עם מצרים
גדר הגבול עם מצרים

התקרית החריגה בגבול מצרים: ההרוג בתקרית הוא נמר בסאם אבו עמאר, בן ה-15, מהישוב לקיה שבדרום.אבו-עמאר הועסק על ידי קבלן משנה של חברה שזכתה במכרז של משרד הביטחון לאספקת עבודות אחזקה בגדר הגבול עם מצרים.

בנוסף, מצה"ל נמסר כי בבירור ראשוני עולה כי התקרית אינה אירוע טרור. "מבירור ראשוני עולה כי ככה״נ לא מדובר באירוע פח"עי. הנסיבות ייבדקו. צה"ל עומד בקשר עם צבא מצרים".

לפי דיווח ברשת סקיי בשפה הערבית, הירי בוצע במהלך עימותים בין מבריחים לאנשי משמר הגבול המצרי באזור מעבר ניצנה.

במשרד הביטחון הביעו השתתפות בצער המשפחה, והוסיפו "משרד הביטחון פנה לחברת האחזקה הזכיינית על מנת לקבל את פרטיו של העובד, לרבות גילו, על מנת שיוכל להמשיך בבירור האירוע".

אביו של ההרוג, בסאם אבו עמאר, אמר מחוץ לבית החולים סורוקה כי "אני מאשים את משרד הביטחון. לא הייתה אבטחה של צה"ל על העובדים במהלך חלק מהעבודה. החיילים עזבו את המקום, חזרו רק כששמעו ירי בצרורות וגם אז לא הגיבו".

לדבריו,  בנו עובד באתר זה מספר ימים והיה "מגיע לעשות קפה לפועלים. שכולם בני משפחה". האב סיפר כי "המשפחה שלי לקחה אותו למעבר. הם חילצו אותו. יכלו למות הרבה יותר". האב אף תקף, "איפה ראש הממשלה? איפה שר הביטחון? פשוט מאוד הצבא הפקיר את החברה. הפקיר אותם". על הקבלן אמר האב "אני לא מאשים אותו". קרובי משפחה אחרים הוסיפו, כי קרוב משפחה אחר זכה במכרז, וכך הגיע אבו עמאר להשתתף בעבודה.

לאור הטענות נגד משרד הביטחון על העסקת נער צעיר הבהירו במשרד: "משרד הביטחון מקיים תחקיר של נסיבות אירוע הירי בגדר הגבול עם מצרים. מבירור ראשוני עולה כי בסאם אבו עמאר מהישוב לקיה שבדרום, הגיע לאתר העבודות יחד עם בני משפחתו הנמנים על קבוצת עובדים מטעם קבלן המשנה, שהעסיק במקום קבלן האחזקה האזרחי.  משרד הביטחון ממשיך בבדיקה עד לבירור נסיבות האירוע בכללותן".

השארת תגובה