עליה במספר המשתתפים בישראל בבחירות לנשיאות ארה"ב

כ-120 אלף ישראלים החלו להצביע בבחירות לנשיאות ארה"ב • מדובר בעליה של כ-60 אחוזים לעומת המשתתפים בישראל בבחירות האמריקניות ב-2012 • לטענת המפלה הרפובלינקית, העליה באה בעקבות קמפיין המפלגה שהופעל לראשונה בהיקף נרחב בארץ

אובמה מצביע בבחירות לנשיאות ב-2012
אובמה מצביע בבחירות לנשיאות ב-2012

עוד בטרם נפתחו הקלפיות בארה"ב, נרשמת הצלחה משמעותית לקמפיין המפלגה הרפובליקנית בישראל: פעילות המפלגה בארץ הביאה לעליה דרמטית במספר הישראלים-האמריקנים שנרשמו על מנת להשתתף בבחירות מהארץ.

על פי הליך הבחירות האמריקני, כל אזרח המתגורר מחוץ לארה"ב יכול להצביע באמצעות המייל או הדואר, אך לשם כך עליו להירשם מראש לצורך ביצוע ההצבעה. הרישום ברוב המדינות הסתיים בשבוע שעבר, ובשאר המדינות הוא עדיין נמשך. על פי נתוני המפלגה, נרשמו עד כה כ-120 אלף ישראלים במטרה להשתתף בבחירות – וחלקם כבר מימשו את זכותם והצביעו בימים האחרונים.

הנתונים מתייחסים רק לישראלים המחזיקים באזרחות אמריקנית ומתגוררים בישראל, ולא לישראלים השוהים בחו"ל.

מדובר בעליה של כ-60 אחוזים מבחירות 2012, אז השתתפו בארץ בהצבעה כ-75 אלף ישראלים בלבד. במפלגה הרפובליקנית רואים בנתון הצלחה משמעותית בין היתר לאור ההערכה כי הרוב המכריע של הנרשמים בישראל יצביעו עבור דונלד טראמפ ועבור נציגי המפלגה הרפובליקנית לקונגרס ולסנאט.

בימים האחרונים נחתו בישראל נציגים בכירים ממטה הבחירות של טראמפ בניו-יורק, זאת במטרה להיפגש עם הצוות האסטרטגי של המפלגה שפועל בישראל ועם אנשי מטה הבחירות כאן. הנציגים הגיעו על מנת להשלים את ההכנות לפעילות הישורת האחרונה, אשר תכלול שורת אירועים ופעילויות של הקמפיין הישראלי הן בירושלים והן בארה"ב מעתה ועד ליום הבחירות במטרה לחזק את התמיכה בטראמפ בפרט במדינות המתנדנדות.

תגובה אחת
  1. יש לי אזרחות אמריקנית ואני גר בארץ איך אני יכול להצביע?

השארת תגובה