"בגלל יום כיפור"; 'מטרנה' לא רשמה הפסדים מהדיווחים

נתון מעודד ליצרני מזון התינוקות: שבוע לאחר הפרסום לפיו השמידה החברה 10,000 אריזות 'מטרנה' בשל הימצאות שבבי מתכת, לא נרשמה ירידה במכירות. מומחה: היציבות, בגלל יום כיפור

מטרנה - חודשים ראשונים
מטרנה - חודשים ראשונים

שבוע לאחר הפרסום לפיו נמצאו שבבי מתכת בקופסאות 'מטרנה', החברה רושמת יציבות יחסית. החברה השמידה 10,000 אריזות של המזון לתינוקות בשל החשש, אך עם זאת מכירותיה לא נפגעו כלל.

נתון זה מפתיע בעיקר בשל העובדה כי חברות אחרות שספגו דיווחים על הימצאות חיידקים במוצריהם, רשמו ירידה חדה במכירות המוצרים. כך לדוגמה, סלטי צבר רשמו ירידה של כ-30 אחוז במוצרים בשל מציאת סלמונלה. מציאת זיהום דומה בחפיסות הוקורנפלקס של חברת 'יונילוור', הביאה לירידה גדולה יותר של מעל ל-50 אחוז.

"אין אצלנו ירידה במכירות של מטרנה, לא בשבוע האחרון ולא לפני זה", אמר בכיר ברשת שיווק ל'דה מרקר'. "צריך להבין שההחלטה להחליף סוג של מזון תינוקות היא לא פשוטה ולא החלטה המתבצעת מעכשיו לעכשיו. הורים מפחדים שזה יביא לגזים אצל התינוק או לבעיות אחרות בעיכול. באופן כללי מאז פרשת רמדיה קיים קבעון של אנשים לגבי מזון התינוקות שהם נותנים, קשה מאוד להזיז אותם ממותג מסוים".

"מזון תינוקות זה לא חומוס או קורנפלקס. לראייה, המותג אופטימיל לא הצליח להתרומם בישראל לא משנה באיזה מחיר רצפה מכרו אותו וגם נוטרילון מחזיק רק 10% מהשוק", אמר ל'דה מרקר' בכיר ברשת מזון גדולה. לדבריו, באסם מודעים לכוח של מטרנה ולכן גם לא יצאו במבצעים : "כששופרסל השיקו מותג פרטי במזון תינוקות סימילאק העמיקו את המבצעים שהם נתנו לנו אבל מטרנה לא. גם אחרי הפרסומים עכשיו ובאוגוסט על חשש לפגיעה בייצור הם לא הגיבו במבצעים. במטרנה כל-כך בטוחים בעצמם באופן כללי שגם אם אני אומר להם שאם הם לא יציעו לי מבצע אני לא אחזיק אותם בחנויות, הם עונים לי: 'בסדר, לא צריך'".

יועץ תקשורת בכיר אמר בנוסף ל'דה מרקר' כי לא מן הנמנע שהמכירות של מטרנה לא צנחו בעיקר בשל העיתוי של פרסום הפרשייה: יום לפני ערב יום כיפור שאחריו חג סוכות: "כיוון שהאירוע התרחש מיד לפני החגים זה גרם לזה שלא היתה המשכיות של התעסקות בנושא בתקשורת. בנוסף, בחגים היקפי הגלישה יורדים דרמטית כיוון שאנשים רבים לא נמצאים בעבודה ויש נטייה של אנשים לגלוש ולהגיב לנושאים מסוג זה בעיקר ממקום העבודה או במהלך שגרת יומם הרגילה. כל זה ביחד הביא לכך שהנושא די התאייד".

השארת תגובה