אונסק"ו צפוי להכריז: "הכותל לא שייך ליהודים"

ארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם צפוי לקבל החלטה המבטלת כל קשר יהודי היסטורי להר הבית והכרה בשמו המוסלמי של רחבת הכותל המערבי, תוך הטלת ספק בקשר בין הכותל לבית המקדש

ברכת כהנים בכותל המערבי
ברכת כהנים בכותל המערבי

אונסק"ו, ארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם, צפוי לקבל היום (חמישי) החלטה המטילה ספק בקשר בין היהודים לכותל המערבי.

בהחלטה, אותה מקדמים הפלסטינים יחד עם מצרים, אלג'יריה, מרוקו, לבנון, עומאן, קטאר וסודאן, מוצג הר הבית בשמותיו הערביים בלבד 'מסגד אל־אקצא' ו'חראם א־שריף', ללא שום אזכור לשמו היהודי, תוך ציון שהמקום קדוש רק למוסלמים.

רחבת הכותל מוזכרת קודם כל בשמה המוסלמי, רחבת אל־בוראק, ורק לאחר מכן בשמה היהודי תוך שימת השם בגרשיים, דבר שלדעת דיפלומטים ישראל נעשה בכוונה לערר על הקשר בין הכותל לבית המקדש.  בכדי שההצעה תראה "מאוזנת", כללו הפלסטינים סעיף מיוחד, לפיו ירושלים קדושה לכל שלוש הדתות; האסלאם, הנצרות והיהדות.

באפריל 2016 התקבלה החלטה דומה באונסק"ו השוללת את ההיסטוריה  השוללת את הקשר הדתי וההיסטורי של היהודים להר הבית. ע"פ ההחלטה, הר הבית יקרא 'אל-אקצא' בספרי הלימוד של הארגון. ההחלטה ספגה גינוי חריף מישראל, מה שגרם ראש ממשלת צרפת, פרנסואה הולנד, לכנות את ההחלטה "אומללה ומגושמת", ולהביע חרטה על תמיכת נציג צרפת באונסק"ו בהחלטה.

גם הפעם נעשה מאץ לבטל את ההחלטה, כולל הפצת חבורת הכוללת תמונות ממצאים ארכאולוגים המתעדים את הקשר היהודי להר הבית ולכותל. עם זאת, עד כה המאמצים לא נשאו פרי, ומלבד צרפת שתעמוד בהבטחתה מהפעם הקודמת, רוב המדינות צפויות לקבל את ההחלטה.

השארת תגובה