התגובות במחנ"צ: "מחרב עלי את ראש השנה"

בעקבות הדיווח על המגעים המתחדשים בין המחנ"צ לליכוד פרסם ח"כ איתן כבל פוסט בו ביקש מהכתבים שיפסיקו להתקשר לשאול אותו בעניין, "אנא רדו ממני בעניין כי אין לי אפילו שמץ קמצוץ של מושג בעניין" • רוזנטל: "ההכחשות של הרצוג לא משכנעות"

איתן כבל. צילום: הכנסת
איתן כבל. צילום: הכנסת

חברי הכנסת של המחנה הציוני הגיבו בזעם לדיווחים על המגעים המתחדשים בין הליכוד למפלגתם במהלך החג. חבר הכנסת איתן כבל הגיב לדיווח, "מחרבים לי את ראש השנה".

בפוסט שפרסם בפייסבוק פנה חבר הכנסת לכתבים וביקש מהם להפסיק להתקשר אליו ולשאול אותו בנושא. "אנא רדו ממני בעניין כי אין לי אפילו שמץ קמצוץ של מושג בעניין! אינני מאשים או בא בתלונות למי שמחרב עלי ועל משפחתי את ראש השנה שכל כך אהוב עלי כי מי שלא מוכן להרוג באיבחת חרב את סיפור האחדות ומשאיר אותו על פתילייה לבישול עמוק וארוך אז שלא יתפלא שהנושא איננו יורד מסדר היום הציבורי… אז מעבר לעובדה שאין לי מושג אבקש להבהיר שאני מתנגד לכל מהלך שמוביל לאחדות מזוייפת שכל מטרתה תעסוקה לכמה מחברינו…אם המו״מ לא הבשיל למעשה בפעם הקודמת אז מבחינתי לא רק שאין סיבה אמיתית להיות חלק מהממשלה אלא שאסור באיסור מוחלט להיות חלק ממשלה שתהיה גיהנום עבור התנועה שנולדתי וגדלתי לתוכה ולי אין שום כוונה להיות חלק ממצג ההתאבדות הזה אם בכלל הוא מתקיים".

חבר הכנסת מיקי רוזנטל הגיב לדיווח ומסר: "ההכחשות של הרצוג לא משכנעות ולו בשל העובדה שבעבר הכחיש ולבסוף נתפס שאינו אמר אמת. אם כוונתו באמת ובתמים שלא להצטרף לממשלת נתניהו, על הרצוג להיענות לדרישתי, לכנס את הסיעה ולאפשר לחבריה לקבל החלטה משותפת לפיה, לא ינוהל עוד כל משא ומתן לכניסה לממשלה. לחילופין, אם חפץ הרצוג להצטרף לממשלת הימין הכושלת, עליו להודיע על כך פומבית, לפרסם את רשימת התנאים שלו ולדרוש מנתניהו להודיע גם הוא פומבית על קבלת כל אחד מן התנאים. אם לא ייעשה כן ימשיך הרצוג לבזות את עצמו ואת המחנה"

חבר הכנסת אראל מרגלית הגיב:  ״הניסיון של ראש הממשלה לפרק את מפלגת העבודה לא יצלח. בכוונתי למנוע את הכניסה לממשלת נתניהו כפי שהיה גם בניסיון הקודם. אם לא נדע להיות אלטרנטיבה גם עשרה מנדטים בסקרים יהיו חלום רחוק. אנו נרכז את כל הכוחות שלא התייאשו כדי להביא להחלפת נתניהו ולא כדי להצטרף אליו״.

גם חבר הכנסת עמיר פרץ הגיב כי הוא מתנגד להצטרפות לממשלת נתניהו. בפוסט ארוך פירט פרץ את הסיבות לכך, את הפוסט חתם פרץ: "אני לא רוצה להיות בממשלה של ביבי. אני רוצה לבנות אלטרנטיבה שתיגע בלב של הבוחרים שלו. אנחנו צריכים לנצח את נתניהו‬⁩ – לא להצטרף אליו".

 

השארת תגובה