"אגרוף הברזל": פוטין מתכנן הקמה מחדש של הקג"ב

בקרמלין מתכננים לארגן מחדש את מערכת הביטחון והביון הרוסית תחת המשרד לביטחון פנים שיכלול כמה סוכנויות ובראשו יעמוד ארגון הביון הזכור לשמצה מימי ברית המועצות – הקג"ב שיוקם מחדש, בהחלטה של הנשיא פוטין שכזכור שימש כקצין קג"ב

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין

שובם של המרתפים? אחד מסמלי הדיכוי של ברית המועצות הקומוניסטית היה הקג"ב, שירות הריגול הרוסי, שבין היתר היה אחראי על דיכוי מתנגדי המשטרה, בהם גם יהודים שכל חטאם היה שמירה על תורה ומצוות. עם פירוק ברית המועצות בשנות ה-90, פורק גם הקג"ב, אלא שכעת מתכננים בקרמלין להחזיר אותו לתפקוד.

על פי הדיווחים, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מתכננן לארגן מחדש את מערכת הביטחון והביון הרוסית. לשם כך יוקם המשרד לביטחון פנים, שיכלול את שירות הביטחון הפדרלי FSB, סוכנות הביון הזר SVR ושירות האבטחה הפדרלי. את כל זה ינהל הקג"ב המחודש.

המשרד המשולב צפוי להתחיל את פעילותו לפני הבחירות לנשיאות ב-2018, אז יתמודד פוטין על כהונה רביעית.

פוטין, למי ששכח, שימש בעצמו כקצין קג"ב וידוע באמירה "אין כזה דבר קצין קג"ב לשעבר".

בכיר במערכת הביטחון הרוסית אמר לכלי התקשורת במדינה: "הקג"ב היה אחד מארגוני הביון החזקים בעולם. הקמת המשרד בראשות הקג"ב תהפוך את רוסיה למדינה בעלת 'אגרוף ברזל' שיפוקח בידי גוף אחד".

התוכניות האלה כמובן גורמות לדאגה וחשש בקרב מתנגדי פוטין והצעירים במדינה, שחוששים לחזרה לימי מסך הברזל הסוביטי. ברשתות החברתיות כבר מופצת הקריאה לעזוב את רוסיה כל עוד אפשר.

 

תגובה אחת
  1. כמה שטויות! אין תכניות ממשיות, רק שמועות של האופוזיציה שטוענת שיוקם ארגון בשם אם-גה-בה (המשרד לביטחון המדינה) ויאחד את כל גופי הביון והביטחון במדינה כשבעצם אין שום אישור רשמי לזה!

השארת תגובה