כנסת ישראל תשלב בעלי צרכים מיוחדים

מודעת דרושים שפירסמה הכנסת פונה לאנשים בעלי מוגבלויות ובעלי צרכים מיוחדים • המטרה: לשלב אנשים נוספים עם מוגבלות קוגניטיבית או שכלית • יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "חש גאווה עצומה, מאמין שהצלחת הפרוייקט, תיתן תמריץ למשרדי ממשלה"

בניין הכנסת. צילום: כנסת ישראל
בניין הכנסת. צילום: כנסת ישראל

מודעת דרושים שפירסמה הכנסת פונה לאנשים בעלי מוגבלויות ובעלי צרכים מיוחדים. המטרה: לשלב אנשים נוספים עם מוגבלות קוגניטיבית או שכלית.

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' חתם אתמול על המכרז, כאשר מדובר על חמש משרות לתפקידי סיוע מנהלי בכנסת, שירחיבו את פרויקט העסקתם בכנסת של אנשים עם צרכים מיוחדים מ־20 ל־25 עובדים. בין המשרות: מזכיר מסייע באחת מוועדות הכנסת, סדרן מסייע, עובד מסייע בתחום "כנסת ירוקה" ושליח מסייע.

הטופס הרגיל, שאותו ממלאים מועמדים למשרות בכנסת, הפך מונגש, והוא כתוב בשפה מתאימה, פשוטה, שאמורה להקל על המועמד או המועמדת להבין את הליך מילוי הטופס. לדוגמה: במקום הדרישה לציין "אזרחות נוספת", נכתב בטופס המותאם: "אם אתה אזרח של מדינה אחרת, תכתוב את השם של המדינה". במקום "שם האב": "איך קוראים לאבא שלך?".

עוד נכתב בטופס המותאם: "אתה צריך לרשום את מספרי הטלפון שבהם אפשר להתקשר אליך. תרשום לפחות מספר טלפון אחד", וכן מופיע פירוט איך לשלוח את שאלון המועמדות לעבודה ומה צריך לעשות אם לא מקבלים בתוך שבועיים תשובה מהכנסת. הטופס המלא מופיע באתר האינטרנט של הכנסת, תחת המדור "דרושים ומשרות פנויות".

כבר היום עובדים בכנסת כ־20 עובדים עם מוגבלויות. בין השאר, יש עובדים עם תסמונת דאון, אוטיזם, וכן חמישה משוקמים של משרד הביטחון עם נכות קשה.

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, אמר כי "אני חש גאווה עצומה כאשר אני צופה בעבודה הברוכה של אנשים עם מוגבלות בכנסת. אני מאמין שהצלחת הפרויקט, שכבר הפכה לשם דבר, תיתן תמריץ למשרדי ממשלה ולגופים ציבוריים ללכת בעקבות הכנסת".

השארת תגובה