בתגובה לפצמ"רים: צה"ל תקף בסוריה

בתגובה לירי שלוש פצצות מרגמה מסוריה לעבר רמת הגולן תקף צה"ל משגרי תותחים של צבא אסד • מצה"ל נמסר: "צה״ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו, עם זאת לא יהסס לפעול גם מול גורמי התנגדות אחרים בסוריה"

מטוס חיל האוויר. צילום: אלכסי רוזנפלד, יחידת דובר צהל
מטוס חיל האוויר. צילום: אלכסי רוזנפלד, יחידת דובר צהל

על רקע ירי הפצמ"רים לעבר רמת הגולן מוקדם יותר היום (שלישי) תקפו הערב מטוסי חיל האוויר תותחים של צבא אסד במרכז רמת הגולן הסורית.

מדובר צה"ל נמסר, "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה. צה״ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו, עם זאת לא יהסס לפעול גם מול גורמי התנגדות אחרים בסוריה".

כזכור, אחר הצהריים זוהו שלוש נפילות פצמ"רים ברמת הגולן. תחילה דווח על נפילה אחת, ולאחר מכן, התקבל אישור על זיהוי 2 נפילות נוספות. בכל הנפילות לא היו נפגעים. בשל הירי, כביש 98 בצפון רמת הגולן נסגר לתנועה בקטע שבין אלוני הבשן לצומת בראון.

אירועי הירי מגיעים פחות מיממה אחרי תקיפת חיל האוויר בסוריה בעקבות נפילת פצמ"ר אמש. עם זאת, הערכה היא שככל הנראה שלושת הנפילות היא תוצאה של זליגה כתוצאה מהלחימה הפנימית בסוריה סמוך לגבול הישראלי, שם הכוחות הלוחמים סירבו לקבל את הפסקת האש האמריקאית.

כאמור, הלילה תקף חיל האוויר בתגובה לנפילת הפצמ"ר אמש, אך בניגוד לפעמים קודמות בצבא סוריה ניסו לתקוף את מטוסי חיל האוויר. מדובר צה"ל נמסר, "שני טילי קרקע-אוויר שוגרו הלילה מסוריה, לאחר תקיפת צה"ל בתגובה לזליגת הירי אמש. מטוסי חיל האוויר היו רחוקים ממקור הירי והירי לא היווה איום על כוחותינו".

השארת תגובה