שמעון פרס אושפז בעקבות אירוע מוחי מצבו קשה

הנשיא לשעבר שמעון פרס לקה הערב באירוע מוחי ואושפז בבית החולים שיבא • דיווחים: מצבו קשה והוא מורדם ומונשם ומטופל ביחידת הטיפול נמרץ" • לשכתו: "רופאיו של פרס החליטו להרדימו ולהנשימו כדי להקל על המשך הטיפול"

שמעון פרס. צילום: מרכז פרס לשלום
שמעון פרס. צילום: מרכז פרס לשלום

הנשיא לשעבר שמעון פרס לקה הערב (שלישי) באירוע מוחי ופונה לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא במצב קשה. לפי דובריו, הוא אושפז והחל לקבל טיפול תרופתי כשהוא בהכרה מלאה. עם זאת, לפי דיווח בערוץ 1 מצבו קשה והוא מורדם ומונשם ומטופל ביחידת הטיפול נמרץ.

תחילה מסרו בלשכתו של פרס מסרו, "לשכת הנשיא התשיעי מבקשת לעדכן כי הנשיא התשיעי שמעון פרס אושפז בבית החולים תל השומר כשהוא סובל מאירוע מוחי. מצבו יציב והוא נמצא בהכרה מלאה. הוא מקבל ברגע זה טיפול תרופתי בהתאם". עם זאת, לאחר התגברות הדיווחים כי מצבו קשה נמסרה ההודעה, "רופאיו של פרס החליטו להרדימו ולהנשימו כדי להקל על המשך הטיפול. בעוד דקות אחדות הוא יוכנס ל- CT בכדי לקבל הערכת מצב מלאה ומדוייק".

לפני כשבוע עבר הנשיא לשעבר התקנת קוצב לב בהרדמה חלקית בבית החולים שיבא. זאת, אחרי שמוקדם יותר השנה הובהל פרס לבית החולים כשהוא סובל מאירוע לב. מנהל יחידת טיפול נמרץ לב בבית החולים אמר אחרי התקנת הקוצב, כי אחד מעורקי הלב של פרס היו חסומים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בטוויטר: "אני מאחל לנשיא לשעבר שמעון פרס החלמה מהירה. שמעון, אנחנו אוהבים אותם והעם כולו מייחל להחלמתך". בהמשך נמסר מלשכתו, "רה"מ שוחח עם מנהל בית החולים שיבא וקיבל עדכון על מצבו הרפואי של הנשיא לשעבר שמעון פרס. רה"מ מסר את תפילותיו של העם כולו להחלמה מהירה".

גם ראש האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג התייחס לאשפוז פרס. "מאחל לך נשיאנו לשעבר ויקירנו לתמיד שמעון פרס שתחלים במהרה ותשוב להשמיע את קולך החכם הצלול והמפוכח.רפואה שלמה!".

השארת תגובה