הותר לפרסום: הדייג העזתי הבריח נשק לחמאס

בחודש שעבר נעצר דייג עזתי שחצה את תחום השיוט המותר לדייגים, בחקירתו התברר כי הוא פעל להברחת כלי נשק לחמאס דרך הים • לצורך קידומו בארגון רכש הדייג כלי נשק לטובת הארגון

חיל הים| צילום: דובר צה"ל
חיל הים| צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: בפעולה משותפת של צה"ל, משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, נעצר בחודש אוגוסט 2016, חמיס גהאד סעיד עראישי, בן 24 ממחנה הפליטים שאטי שברצועת עזה. חמיס נעצר על ידי חיל הים, לאחר שחרג עם סירתו מתחום השייט המותר.

מחקירתו של חמיס בשב"כ עלה כי היה מעורב בהברחות דרך הים של חומרי נפץ וחומרי גלם לייצור אמצעי לחימה עבור ארגון החמאס וגורמי טרור נוספים ברצועת עזה, החל משנת 2012 ועד למועד מעצרו.

בחקירה עלה כי באפריל 2016, ניסו חמיס ושותפיו להבריח חומרי נפץ ממצרים לרצועת עזה, אולם הברחה זו לא צלחה מאחר וסוכלה על ידי כוח של חיל הים. כמו כן, בסמוך למועד מעצרו, עלה כי תכנן לבצע הברחות נוספות אשר מיועדות לפעילות טרור. הברחות אלו לא יצאו לפועל נוכח מעצרו.

עוד עלה, כי במהלך שנת 2014, תכנן חמיס לבצע פיגוע כנגד כוחות צה"ל באיזור זיקים, תוך שביצע תצפיות ואף רכש אמל"ח לטובת קידומו.

בחקירה נחשף מידע רב אודות ציר ההברחות הימיות של חמאס בין רצועת עזה ומצרים ואודות השימוש שנעשה בדייגים ובמבריחים לאורכו של הציר.

המידע שעלה בחקירה זו, כמו גם בחקירותיהם של פעילי טרור של חמאס שנעצרו באחרונה, חושף טפח נוסף מתוך המאמצים הרבים שחמאס משקיעה בהכנותיה לצורך קידום פעולות הטרור האלימות, הפעם תוך ניצול ההקלות שישראל מאפשרת לאוכלוסיית הדייגים בעזה.

השארת תגובה