ריבלין אירח את בכירי הקונגרס היהודי העולמי

נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח היום בבית הנשיא את ההנהלה הבכירה של הקונגרס היהודי העולמי. ריבלין דיבר עמם על שלושת האתגרים שלדעתו ניצבים לפתחו של עם ישראל

ריבלין ורון לאודר צילום מארק ניימן לע"מ
ריבלין ורון לאודר צילום מארק ניימן לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום, , בבית הנשיא, עם ההנהלה הבכירה של הקונגרס היהודי העולמי (WJC), ונשא בפניהם דברים. עוד השתתפו במפגש נשיא הקונגרס היהודי העולמי רונלד לאודר, יו"ר חבר ההנהלה הברון דוד דה רוטשילד, גזברית הקונגרס הגב' צ'לה ספרא ונשיאי קהילות יהודיות מרחבי העולם.

"ברוכים הבאים לבית הנשיא, ביתם של כל העם בישראל," פתח הנשיא את דבריו בפני המשלחת, והמשיך בציון שלושת האתגרים עמם מתמודדת ההנהגה היהודית: "הראשון, הקהילות היהודיות הנמצאות במצוקה. האתגר השני, הוא הקשר בין הנוער למדינת ישראל, האתגר השלישי הוא כיצד לשמור על החברה בישראל חזקה, פתוחה ומשגשגת." בפתרון האתגר הראשון, ציין הנשיא את עמלו של הקונגרס היהודי העולמי  באמרו :"אני יודע שהקונגרס היהודי העולמי עובד יום וליל בכדי לעמוד לצד העם היהודי ולדאוג לצרכיהם של יהודים מסביב לעולם."

"הדור הצעיר אינו זוכר עולם ללא ישראל, חלקם אפילו לוקח אותה כמובנת מאליה," המשיך הנשיא והתייחס לאתגר השני :"סטודנטים יהודים עומדים מול המאבק היומיומי בקמפוסים ובאינטרנט נגד ישראל. האתגר הזה הוא לא רק שלהם, והוא לא רק שלכם, זהו אתגר עבורנו במדינת ישראל ובתפוצות." והוסיף: "אני שמח להגיד שיש פרויקטים טובים ורבים בישראל ומסביב לעולם השומרים על קשר חזק בינינו." ב

נוגע לאתגר השלישי אותו ציין, הדגיש הנשיא כי :"בראש סדר העדיפויות שלי, הצורך לבנות גשרים בין הקבוצות השונות המרכיבות את החברה הישראלית, שכיום מורכבת מארבע קהילות שונות: חילונים, חרדים, דתיים-לאומיים וערבים."

"יש לנו דרך ארוכה לעבור, אך אנו יכולים לראות את תחילת השינוי." אמר הנשיא בסוף דבריו: "זהו אתגר שאנו חייבים להתמודד איתו, אתגר המגיע אל לב חיינו כאן, ללב הציונות, לעצם קיומה והישרדותה של מדינת ישראל. כמנהיגי הקהילות היהודיות ברחבי העולם, כולכם שותפים חשובים במשימה הזאת ואני מקווה שנמצא את הדרך לעבוד יחד," וחתם בברכת שנה טובה ומתוקה.

לאודר הודה לנשיא על קבלת הפנים בבית הנשיא, ואמר: "אתה מסב לנו גאווה גדולה. הייתה לי ההזדמנות לפגוש אותך במדינות שונות ואתה תמיד מייצג את ישראל והעם היהודי בגדולה."

השארת תגובה