ליצמן: "נדרוש ששבת תהיה שבת"

שר הבריאות יעקב ליצמן נאם בכנס הצדעה לזק"א והתייחס למשבר הרכבת בשבת, "אנחנו בהחלט נדרוש ששמירת שבת תהיה שמירת שבת" על לפיד: "עדיין לא מוכן לדבר איתו. כיפה בכותל לא אומר כלום, כשיצביע בעד החוקים שלנו נדבר"

ליצמן. צילום: ארכיון קו עיתונות
ליצמן. צילום: ארכיון קו עיתונות

שר הבריאות יעקב ליצמן נאם הערב (ראשון) בטקס הצדעה לזק"א והתייחס למשבר עבודות הרכבת בשבת והכריז, "נדרוש ששבת תהיה שבת".

בתחילת דבריו תיאר ליצמן את התנהלות אנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל בוועידת השבת שהתכנסה בתחילת השבוע שעבר. "כשאנחנו דיברנו אחרי שראש הממשלה הקים את הצוות לבדוק את היתרי העבודה, משרד התחבורה ורכבת ישראל ביקשו אישור ל-20 עבודות, כשהתחילו לשאול אותם על העבודות, בין רגע זה ירד מ-20 ל-3, ברגע אחד", סיפר שר הבריאות.

לדבריו, כי "אם 17 מקומות וויתרו ברגע אחד, מתברר ששום דבר לא פיקוח נפש. אפילו האחראית על ההיתרי עבודה בשבת מטעם משרד העבודה צעקה עליהם 'זה לא פיקוח נפש, שיקרתם עלי'".

ליצמן התייחס לעבודות שבוצעו בשבת האחרונה, "השבת שר חיים כץ הוריד, הוא לא סגר. אנחנו נצטרך לתת את דעתנו על זה. אני מניח שהמועצת תתן את דעתה מה צריך לעשות עם זה".

"הסכם קואליציוני צריך לקיים", הצהיר שר הבריאות. "סטטוס קוו צריך לקיים אין מצב להפר סטטוס קוו באופן חד צדדי. כשאנחנו ממבקשים משהו בודקים אלף פעם אם זה בהסכמים, אנחנו בהחלט נדרוש ששמירת שבת תהיה שמירת שבת".

בסיום דבריו התייחס ליצמן לסקרים האחרונים בהם הופכת 'יש עתיד' למפלגה הגדולה ביותר. "אני עדיין לא מדבר עם לפיד ולא מתכוון לדבר איתו וכיפה בכותל לא אומר כלום. כשלפיד יצביע בעד החוקים שלנו נדבר. אז הוא עלה בסקרים. אני רוצה להרגיע את כולכם: הוא לא יהיה ראש ממשלה!".

השארת תגובה