"כשאני רואה עגון, אני נותן היתר אשה שניה"

הראשון לציון הגר"י יוסף חושף כי הוא נותן במקרים מסוימים היתרי אישה שנייה לעגונים: "באים אצלי אנשים מסכנים שהאשה סוחטת אותם, כשאני רואה שהתיק נמשך כמה שנים אני נותן היתר 'אשה שנייה'"

הראשון לציון הגר"י יוסף, השתתף הלילה במשמר ליל שישי שנערך בסמוך לקברו של הראי"ה קוק בהר הזיתים, במהלך דרשתו חשף הראשל"צ כי הוא מתיר במקרים קשים של עגונים להתחתן עם אשה שנייה.

וידאו: באדיבות ערוץ 7

"באים אלי תיקים של עגונות ועגונים. אני רוצה להדגיש יש גם עגונים", סיפר הרב. "התקשורת אוהבת לכתוב רק על עגונות. באים אצלי אנשים מסכנים שהאשה סוחטת אותם, רוצה חלק מהפנסיה, מהנכסים של הסבא שלו ועוד ועוד, הוא נותן לה חצי, אבל היא רוצה עוד ועוד. כשאני רואה שהתיק נמשך כמה שנים אני נותן היתר 'אשה שנייה.' אם זה אשכנזים אני מחתים מאה רבנים, כל מי שנבחן ברבנות הראשית לישראל ויש לו כושר  לרב עיר או דיינות אני מחתים אותו, הוא רב בישראל אפילו שהוא לא קובע בפועל. אם זה ספרדים אז לא צריכים מאה רבנים אלא רב אחד, אז אני חותם לו".

הראשון לציון תקף בדבריו את הרבנים המקלים שאומרים כוח דהיתרא: "יש לצערנו הרב רבנים, אומנם מעט לא הרבה, אבל כאלה שעושים רעש, הרבנים הללו מקלים בכל דבר ואומרים 'מותר לך מותר לך', שיסתכלו בספרים של הרב קוק איך כתב על כוח דהיתרא כמה הוא נדחק וכמה נלחם. כוח דהיתרא אבל בדרך של ההלכה".

הרב גם התייחס לעליה להר הבית, "כמה הרב קוק דיבר שלא עולים להר הבית וכלל הרבנים יצאו בצורה חריפה מאוד נגד העליה להר הבית. בדיון של מועצת הרבנות על הר הבית הוחלט שרוב פוסקי הדור נגד עליית יהודים להר הבית. יש מיעוט רבנים שמתיר אבל אחרי רבים להטות. זה איסור כרת. מי שעלה להר הבית – עכשיו אלול ,שיחזור בתשובה".

הרב גם הטיח ביקורת ב'בני עקיבא', "הרב קוק נלחם ודרש הפרדה בין בנים ובנות בבני עקיבא ובבתי הספר".

הרב אף סיפר על הכבוד שאביו, מרן הגר"ע, היה מעניק לתורת הרב "הרב קוק היה אחד מגדולי הדור שלנו ורבים מספריו מוזכרים בספרים של אבא".

"היו לרב קוק מאבקים. לא היה לרב קוק קל, גם רבנים יצאו נגדו. למה אנשים יוצאים נגד רבנים?" שאל הראשל"צ והסביר: "ה' מקים עליהם מתנגדים כדי שלא יהיה להם גאווה".

השארת תגובה