אסון החניון: 4 ימים, 3 הרוגים, 3 נעדרים

ארבעה ימים אחרי קריסת החניון בתל אביב שהובילה לתוצאה טראגית בדמות מותם של 3 פועלים ופציעתם של עוד 24 – הבוקר התייצב מנכ"ל חברת דניה סיבוס שאחראית על הפרוייקט בפני וועדת העבודה והרווחה לעדות ראשונה בקולו

קריסת החניון צילום דובר צה"ל
קריסת החניון צילום דובר צה"ל

ארבעה ימים אחרי שקרס החניון ברמת החייל בתל אביב, הבוקר התייצב רונן גינזבורג, מנכ"ל חברת 'דניה סיבוס' שאחראית על הפרוייקט, בפני וועדת העבודה והרווחה של הכנסת והעיד אודות התהליכים שקדמו לקריסה הטראגית.

ביום שלישי, החליט מפקד מחוז תל אביב במשטרה משה אדרי, כי מפלג ההונאה של משטרת העיר הוא זה שיחקור את קריסת החניון ברמת החייל שבתל אביב. מפקד היחידה, סגן-ניצב דוד מישקיין, הקים צוות חקירה מיוחד שיבדוק את הכשלים שהביאו ככל הנראה לקריסת המבנה. צוות החוקרים יעזר ביועצים חיצוניים העוסקים בהנדסה אזרחית.

אתמול מתח גורם בכיר בענף הבנייה ביקורת קשה על מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך בעקבות צו איסור הפרסום שהוטל על חקירת האירוע. "מדובר כאן באחת מחברות הבנייה הגדולות במשק, שהיא ככל הנראה מושא החקירה, והיא מבצעת שורה של פרויקטים בכל רחבי הארץ", אמר הבכיר.

"חשוב שהציבור יידע מי נחקר, ומי עוד מעורב", הוסיף, "חשוב שיידעו אם היה כשל בתכנון או בביצוע. אם יש מהנדס שתכנן ברשלנות את המבנה וגרם לקריסתו, צריך שאנשים יידעו מיהו כדי לבדוק אם יש עוד מבנים שתוכננו על ידו. צריך לבדוק מבנים נוספים שנבנו על ידי החברה, או תוכננו על ידי המהנדסים שצפויים להיחקר".

כוחות החילוץ תרים אחר לכודים נוספים

החניון בן ארבע הקומות שאמור היה להיפתח בפינת הרחובות הנחושת והברזל ברמת החייל בתל אביב, סמוך לבית החולים אסותא – קרס וקבר תחתיו 3 בני אדם.

24 בני אדם נוספים נפגעו – אחד מהם קשה, שלושה בינוני והיתר קל כתוצאה מהקריסה. צוותי חילוץ והצלה ערכו בימים האחרונים חיפושים במקום אחר שלושה לכודים נוספים.

בתוך כך, החיפושים האינטנסיביים נמשכים אחר שלושת הלכודים נמשכים, זה היום הרביעי. הבוקר, הפסיקו כוחות פיקוד העורף את העבודות עם דחפורים וכלים הנדסיים, והחלו לחפור בידיים באחד האזורים בחניון התת-קרקעי שקרס. הלוחמים, שנעזרים בכוחות הנדסיים והגיעו לקומה מינוס 4, התחתונה ביותר בחניון – החדירו מצלמה באמצעות צינור, כדי לבחון האם אכן איתרו את אחד הלכודים.

למרות שלכולם ברור שהסיכויים למצוא לכודים בחיים אפסיים, צפויים הכוחות להמשיך לעבוד בשטח עד למציאת כל גופות הנעדרים.

אמש (ד') זיהו במכון לרפואה משפטית באבו כביר את גופתו של אולג יעקובוב, בן 60, שנמנה עם הרוגי קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב. באסון נהרגו גם דניס דיאנצ'נקו (28) אזרח אוקראינה, ועאהד רימאווי מהכפר הפלסטיני בית רימא.

אתמול, לאחר הערכת מצב, החליטו בפיקוד העורף להשאיר בזירת האסון 230 חיילים שממשיכים בחיפושים אחר הנעדרים. בצה"ל הדגישו כי הפיקוד והשליטה על פעילויות החילוץ יימשכו על ידי קציני פיקוד העורף, שיישארו באתר עד למציאת הלכוד האחרון והפעולות יימשכו בשטח תחת פיקודו של מפקד פיקוד העורף, אלוף יואל סטריק.

השארת תגובה