אדלשטיין לכחלון: "צמצם את חוק ההסדרים"

יו"ר הכנסת פנה לשר האוצר, "לא ניתן יהיה להניח את הצעת חוק ההסדרים המסתמנת על שולחן הכנסת" המכתב נכתב בעקבות חוות דעת של יועמ"ש הכנסת, בה הוא התריע כי הצעת חוק ההסדרים במתכונת ובהיקף המסתמנים תהווה פגיעה חמורה בתקינות הליכי החקיקה

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. צילום: הכנסת
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. צילום: הכנסת

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, פנה הבוקר (ג') במכתב לשר האוצר, משה כחלון (מצ"ב), בעקבות מכתב שהניח היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון על שולחנו של אדלשטיין (מצ"ב) ובו הוא מתריע כי הצעת חוק ההסדרים במתכונת ובהיקף המסתמנים, תהווה פגיעה חמורה וממשית בתקינות הליכי החקיקה עד כדי פגם היורד לשורש ההליך.

עו"ד ינון כתב לאדלשטיין כי מסתמן שהצעת החוק הינה הצעה רחבת היקף הכוללת עשרות תיקוני חקיקה, במגוון תחומים, רבים מהם נעדרי זיקה לתקציב המדינה (גם לגישת הממשלה), ואף מספר רפורמות מורכבות ושנויות במחלוקת. "היקפה של ההצעה המסתמנת עומד בניגוד למדיניות שהותוותה על ידך ועל ידי יושבי ראש כנסת קודמים", כתב ינון והוסיף כי היא עומדת גם בניגוד לעקרונות שנמסרו בעבר מספר פעמים לנציגי הממשלה באשר להכללת נושאים בחוק ההסדרים, עקרונות שנועדו מחד לאפשר לממשלה להוביל בזמן קצר יחסית מהלכי חקיקה תומכי תקציב וצמיחה, ומאידך לאפשר לכנסת ולחבריה למלא באופן סביר את תפקידם.

באשר ללוח הזמנים העיר ינון במכתבו כי: "הואיל ולוח הזמנים הרלוונטי אינו מותיר בידי ועדות הכנסת אלא מספר שבועות מצומצם לצורך דיון וליבון הנושאים השונים, אני סבור כי אין אפשרות לקיים הליך חקיקה תקין בכל הנושאים הנכללים בהצעת החוק לפי החלטת הממשלה".

"בנסיבות אלה", סיכם ינון את מכתבו ליו"ר, "אני מבקש להתריע כי הצעת חוק ההסדרים במתכונת ובהיקף המסתמנים, תהווה פגיעה חמורה וממשית בתקינות הליכי החקיקה עד כדי פגם היורד לשורש ההליך, ואני ממליץ בפניך שלא להניחה על שולחן הכנסת אלא אם תצומצם באופן משמעותי".

בפגישה שהתקיימה השבוע עם גורמים בכנסת, אמר יו"ר הכנסת אדלשטיין: "עלינו להקפיד שחוק ההסדרים לא ישמש כמסלול עוקף כנסת בנושאים שאין להם זיקה לתקציב המדינה ומוטלת עלינו האחריות לאזן בין האינטרס הציבורי בקידום רפורמות להורדת יוקר המחיה ועידוד הצמיחה לבין קיומם של הליכי חקיקה תקינים המאפשרים דיון וליבון של הנושאים השונים, שחלקם מורכבים ושנויים במחלוקת".

השארת תגובה