ריבלין: "ליבה לא באה מתוך כפייה"

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לאי לימודי ליבה במגזר החרדי, "ליבה צריכה לבוא מתוך הכרה בצורך להשתלב גם בחיים הכלכליים כשברור בהחלט כי תלמידי חכמים חשובים מאוד" • ״אנחנו חיים קודם כל יחד, בחברה שלנו אנחנו צריכים להכיר את האחר"

נשיא המדינה ריבלין בטקס יום הזכרון לשואה ב'יד ושם'
נשיא המדינה ריבלין בטקס יום הזכרון לשואה ב'יד ושם'

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, השתתף היום (שני) בפורום הפיס לחינוך לשנת תשע״ו, לקראת פתיחת שנת הלימודים שהתקיים זו השנה העשירית. במהלך הכנס התייחס הנשיא לאי לימודי ליבה בבתי הספר החרדים.

״כירושלמי, חיינו בקהילות מורכבות. בירושלים חרדים, כמו יתר הקהילות, אחזו נשק במלחמת השחרור כדי להגן על משפחתם וביתם. (לימודי) ליבה, לא באים מתוך כפייה. היא צריכה לבוא מתוך הכרה בצורך להשתלב גם בחיים הכלכליים כשברור בהחלט כי תלמידי חכמים חשובים מאוד". בדבריו הדגיש ריבלין: ״ככל שנמעיט בכפיה, יבינו יותר ויותר את הצורך בשילוב״.

הנשיא התייחס לקמפיין להגברת חמש יחידות מתמטיקה של שר החינוך נפתלי בנט: ״כתלמיד למדתי במגמה הספרותית. בהחלט הכינו אותנו לחיים, על מנת שנדע אנגלית וחשבון, כדי שנדע להיפגש עם העולם כמו כל שאר האזרחים".

ריבלין נשאל  האם הוא מוטרד מהשיח ברשתות החברתיות הנתפס כמסית ומפלג, על כך השיב: ״השיח מעורר, הוא נותן תשומת לב גם לשלטון, מה המאוויים של העם בצורה בלתי מתפשרת ובלתי אמצעית. יחד עם זה צריך להבחין כי יש צנעת פרט, יש הסתה והיא יכולה להיות מכוונת לכל צד".

הוא הוסיף:  ״אנחנו חיים קודם כל יחד, בחברה שלנו אנחנו צריכים להכיר את האחר, להתווכח איתו, לעמוד על דעתנו אבל גם לשמוע את דבריו, ולא על מנת לצאת ידי חובה אלא על מנת להבין מה האחר רוצה והאם יש דרכים שאפשר לבנות אמון בינינו".

בסיום נשאל האזרח מספר אחת האם הוא אופטימי לגבי עתידה של החברה הישראלית ואמר: ״אני אופטימי שאנשים יבינו. כשאני רואה חמשת אלפים חרדים מתגייסים לצה״ל גם בלי הצורך לכפות עליהם, לדוגמא, זה מביא לידי הבנה שזה אפשרי״.

השארת תגובה