האו"ם דורש מישראל לשחרר פעיל חמאס שהתנדב בארגון

המחלקה המשפטית של האו"ם דורשת מישראל את שחרור של וחיד עבדאללה בורש, פעיל האו"ם ברצועה שסייע לארגון החמאס דני דנון, שגריר ישראל באום, "ישראל פועלת על פי החוק, וכך אנחנו פועלים גם במקרה הזה"

UN_General_Assembly_hall
UN_General_Assembly_hall

או"ם שמום: המשרד המשפטי של האום פנה היום (חמישי) לדני דנון, שגריר ישראל באו"ם, ודרש שישראל תשחרר ממעצר את פעיל סוכנות הפיתוח של האו"ם שנעצר בגין סיוע לזרוע הצבאית של החמאס.

הפעיל הוא וחיד עבדאללה בורש, בן 38, מג'בליה שברצועת עזה, שנעצר בחודש שעבר, לאחר שנחשד כי מנצל את עבודתו בסוכנות הפיתוח של האו"ם-UNDP לפעילות ביטחונית עבור חמאס. סוכנות ה-UNDP מבצעת, בין היתר, פרויקטים של שיקום ופיתוח עבור האוכלוסייה ברצועת עזה, לרבות סיוע בשיקום בתים שניזוקו במהלך העימותים הצבאיים .

וחיד בורש עבד כמהנדס בסוכנות זו, מאז שנת 2003. במסגרת עבודתו שימש כאחראי על הריסת הבתים שניזוקו במהלך העימותים הצבאיים ופינוי פסולת הבניין מאתרי ההריסות.

במהלך חקירתו בשב״כ עלה כי בשנת 2014 הונחה על ידי גורם בכיר בחמאס, להתמקד בעבודתו ב-UNDP, באופן שיאפשר לחמאס להפיק ממנו תועלת מירבית. בחקירה עלה, כי בורש ביצע פעולות שונות אשר סייעו לחמאס. כך, בין השאר, בשנת 2015, הוא סייע לבניית מעגנה ימית לשימוש הזרוע הצבאית של החמאס בצפון רצועת עזה, באמצעות משאבים של ה-UNDP. עוד עלה, כי במסגרת עבודות עליהן היה אמון בורש בשנת 2015, פעל מול מנהליו לתעדוף השיקום באזורי מגורים של פעילי חמאס, וזאת לאור פנייה שקיבל מהחמאס.

לפי דרישת  האו"ם כל עובד בארגון אמורה ליהנות מחסינות דיפלומטית, ועל כן הארגון דורש את שחררו המידי.

דני דנון הגיב למכתב, "ישראל פועלת על פי החוק, וכך אנחנו פועלים גם במקרה הזה". השגריר הוסיף, "לא ניתן חסינות למחבלים הפועלים לפגוע באזרחי ישראל. אנו דורשים מהאו"ם ומשאר הארגונים לבצע רפורמה מקיפה במנגנוני הסיוע ההומניטריים לעזה. כל דולר שנכנס לרצועה, וכל עובד מקומי של ארגון בינלאומי, חייב להיות מפוקח על ידי גורמים בלתי תלויים". 

השארת תגובה