בג"ץ דחה את העתירה: ביתו של רוצח מיכי מרק ייהרס

בג"ץ דחה את עתירת ארגון זכויות האדם "המוקד להגנת הפרט" וקבע שביתו של המחבל רוצח מיכי מרק הי"ד ייהרס • בפסק הדין נכתב: "אין עילה להתערבות בהחלטת המפקד הצבאי על החרמה והריסת בית המגורים הנדון"

הרב מיכי מרק
הרב מיכי מרק

בית המחבל ייהרס: אמש (ראשון) דחה בג"ץ את העתירה שהוגשה על ידי ארגון זכויות האדם, "המוקד להגנת הפרט" וקבע שביתו של רוצח מיכי מרק הי"ד ייהרס.

הארגון הגיש את העתירה בשם אשתו ובנותיו של המחבל, מוחמד עבד אלמג'יד אלעמאירה. בעתירה נטען, כי מעורבותו של אלעמאירה בפיגוע מוטלת בספק. בנוסף אמרו בארגון, כי משפחתו של המחבל לא ידעה על כוונותיו וכי בנותיו של המחבל מתגוררות בבית.

מנגד טענה המדינה, כי "מעורבותו של אלעמאירה בפיגוע נסמכת לא רק על עדותו אלא גם על כך שהסגיר את הנשק ואת הרכב באמצעותם בוצע הפיגוע, וכן על ממצאים פורנזיים שנמצאו בזירה. נטען, כי על פי הראיות המנהליות שבידי המשיב אין כל ספק שאלעמאירה הוא זה שביצע בצוותא עם מוחמד אלפקיה את הפיגוע האכזרי".

בג"ץ דחה את הטענה כי משפחת המחבל לא ידעה על כוונותיו. "נסיבות המקרה הנדון בפנינו מצדיקות סטייה מההלכה המחייבת", נכתב בפסק הדין.

השופט נעם סולברג הוסיף, "אין עילה להתערבות בהחלטת המפקד הצבאי על החרמה והריסת בית המגורים הנדון. כך מתחייב מן ההלכה הפסוקה, הלכה ותיקה בבית משפט זה, שבצוק העיתים נוצר הצורך לשוב וליישמה".

אלעמאירה נעצר בחודש יולי, וזמן קצר לאחר מעצרו הודה בביצוע הפיגוע יחד עם אלפקיה, שנהרג במהלך ניסיון של כוחות הביטחון לעצרו. בחקירתו סיפר המחבל, כיצד התכוננו השנים לביצוע פיגוע הירי. בין היתר באמצעות איסוף מודיעין על תנועת כוחות הביטחון על כביש 60 ורכישת נשקים שלושה חודשים קודם לכן.

בחקירתו הוא סיפר על השתלשלות האירועים ביום הפיגוע. הוא תיאר, כיצד נסעו השנים שברשותם רובי קלצ'ניקוב, משזיהו את רכבו של מיכי מרק הי"ד, עקפו השניים את הרכב ופתחו בירי לעבר צידו השמאלי. בעקבות הירי התהפך רכבם של משפחת מרק, ואלפקיה ירד לבצע וידוא הריגה, אך לאחר ירי של קליע בודד נוסף, הם נאלצו לברוח מהזירה.

השארת תגובה