זעם במחנה הציוני: הרצוג נגד סתיו שפיר

על רקע הדיווח כי ראש הממשלה נפגש עם יצחק הרצוג ע"מ לחדש את המגעים בין השניים תוקפת ח"כ סתיו שפיר, "מי שהפסיק להאמין ביכולת לנצח את הימין שיתכבד וילך הביתה" • הרצוג: "תגובה משעממת ופבלובית"

הרצוג במסיבת העיתונאים הערב (צילום מסך)
הרצוג במסיבת העיתונאים הערב (צילום מסך)

במפלגת העבודה מגיבים על הדיווח כי יו"ר המפלגה נפגש עם ראש הממשלה על מנת להתניע את המו"מ ביניהם. חברת הכנסת סתיו שפיר אמרה הערב,  "אנחנו במחנה הציוני התחייבנו להילחם על החלפת הממשלה הרעה והכושלת הזו כדי לדאוג לעתיד בטוח לאזרחי ישראל, וכך עלינו לעשות. מי שהתעייף או הפסיק להאמין ביכולת לנצח את הימין – שיתכבד וילך הביתה. אני מבטיחה לעשות הכל כדי לבנות הנהגה ראויה שתוכל להוביל את המדינה".

גם מתנגדו של הרצוג חבר הכנסת אראל מרגלית תקף: "לעבודה אסור לחזור לניסיונות חתרניים לתת יד להצלת נתניהו והממשלה הכושלת שלו. ממשלה שאיבדה שליטה על מחירי הדיור, הכלכלה, הביטחון האישי ובדרך לקראת התרסקות מדינית מול ארה"ב ובנות הברית של ישראל. כל אלה יחד עם חקירות רה"מ שעושה מופעי אינטימיות צבועה עם מערכות התקשורת זועקים לשמיים שאת נתניהו אסור להציל אלא להחליף. ובהקדם. כמו שסיכלנו ניסיונות דומים בעבר נסכל גם את הניסיון החתרני הזה להצלת נתניהו גם הפעם".

מרגלית, שמסתן כמי שיתמודד על תפקיד יו"ר המפלגה בבחירות הבאות, הוסיף: "את מפלגת העבודה צריך לבנות מחדש להנהגת המדינה. תפקידנו לאחד מחנה גדול שיחזיר את התקווה ויחזיר את הנהגת המדינה לדרך שפויה מנתניהו והקיצוניים שהשתלטו על הממשלה".

ח"כ יצחק הרצוג הגיב בחשבון הטוויטר שלו לתגובתה של שפיר: "דפנה ליאל קנתה לוקש ועשתה ידיעה מופרכת. סתיו שפיר הגיבה. חבל, משעמם ופבלובי". חברת הכנסת עקצה את ראש מפלגתה בחזרה, "ההכחשה הכי טובה היא הובלת אופוזיציה לוחמת שתחליף את הממשלה הרעה הזו".

חבר הכנסת עמיר פרץ, שאמש אחרי הדיווח בחדשות 2 על הפגישה תקף את הרצוג, מאמין לגרסתו של הרצוג שהכחיש את העניין. בהודעה מטעם לשכתו נמסר, "ח"כ עמיר פרץ שוחח הערב עם יו״ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, ושאל אותו לגבי הדיווח בערוץ 2 על פגישה שהייתה לו עם נתניהו בנושא כניסה לממשלה. הרצוג מכחיש זאת מכל וכל ובעניין זה בוחר פרץ להאמין לו. באופן כללי, פרץ מתנגד למו״מ קואליציוני ולהצטרפות אליה ומאמין – כפי שהאמין לאורך כל הדרך – שאת הממשלה הזאת צריך להחליף".

כזכור, אחרי הדיווח הגיב חבר הכנסת, "אין כל סיכוי להצטרפות המחנה הציוני לממשלת נתניהו. נראה כי מדובר בספין מבית היוצר של לפיד שהוא המרוויח העיקרי מהספינים האלה. אפשר וצריך להחליף את נתניהו וזו משימתינו העיקרית ואנחנו נממש אותה".

השארת תגובה