מיחזור זה כל הסיפור: פרויקט מתבקבקים של ילדי עלה

בית הספר לחינוך מיוחד של עמותת 'עלה' מציג תערוכת גינה ממוחזרת העשויה כולה מבקבוקי פלסטיק מעשה ידיהם של ילדי בית הספר • מנכ"ל אל"ה ומנכ"ל עמותת 'עלה' דנו בהמשך שיתוף פעולה "ירוק" בשנים הקרובות

לאחרונה הציג בית הספר לחינוך מיוחד של עמותת 'עלה' בבית יהלום, בעיר בני ברק, תערוכה של גינה ממוחזרת, שכולה עשויה מבקבוקי פלסטיק, מעשי ידיהם של ילדי בית הספר.

מדובר בתערוכה עליה עמלו הצוות החינוכי וילדי בית הספר במהלך שנת הלימודים כחלק מפעילותו של בית הספר ותרומתו לנושא המיחזור, תוך הגברת המודעות והחשיבות בשמירה על איכות הסביבה.

בפרויקט השתתפו ילדים ובוגרים המתחנכים בבית הספר של 'עלה', אנשים עם מוגבלויות שכליות והתפתחותיות קשות. בני משפחותיהם נרתמו לעשייה והיו שותפים לאיסוף הבקבוקים למיחזור. יחד עם הצוות החינוכי המסור עסקו הילדים במלאכת גזירה, צביעה, יצירה, שתילה, עיצוב ועוד, כל אחד ואחת על פי היכולות המוטוריות שלו. כל כיתה בבית הספר לקחה על עצמה ליצור את סוג הפרח על שמו היא קרויה – כיתת כלנית, כיתת רקפת וכו'. הכל נעשה מבקבוקי פלסטיק שונים, כולל לוגו בית הספר וצפרדע מרשימה שמוקמה בבריכה.

בסיום הפרויקט ולאחר מספר חודשים של עשייה מאומצת והשקעה רבה, הקים בית הספר גינה ממוחזרת מדהימה, שכל הפרטים המרכיבים אותה, עד לקטן ביותר עשויים מבקבוקי פלסטיק.

תאגיד המיחזור אל"ה הפועל לקידום מיחזור מיכלי המשקה במדינת ישראל ובפרט במוסדות חינוך חבר לפרויקט, במסגרתו נפגשו חיים זרביב, מנכ"ל אל"ה והרב יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל עמותת 'עלה' ודנו בהמשך שיתוף פעולה "ירוק" בשנים הקרובות בין שני הגופים, כחלק מהמגמה החינוכית הירוקה שמובילים השניים והפעילות שיוזם תאגיד המיחזור אל"ה לקידום החינוך למיחזור והגברת האחריות החברתית והסביבתית במוסדות חינוך. אל"ה פועלת במאות מוסדות חינוך ברחבי הארץ במטרה להגביר את המודעות למיחזור. התלמידים ממחזרים, בתי הספר וגני הילדים מקבלים את דמי הפיקדון, צוברים נקודות ונהנים ממתנות לרווחת התלמידים.

תאגיד המיחזור אל"ה הפועל ללא מטרות רווח, חרט על דגלו לעודד מיחזור בקבוקים תוך צמצום כמות הפסולת המוטמנת בארץ והפך את מדינת ישראל לאחת המובילות בעולם בתחום עם 59% מיחזור לעומת אירופה שעומדת על 57% וארה"ב עם 32%.

עמותת 'עלה' הינה העמותה הגדולה בישראל לטיפול ושיקום אנשים עם מוגבלויות שכליות והתפתחותיות קשות, ומטפלת בכ-850 דיירים קבועים. בנוסף, מעניקה העמותה אלפי טיפולים מידי חודש לאנשים שנפגעו במהלך חייהם בתאונות שונות ומסייעת להם להשתקם ולחזור לתפקוד מלא ככל הניתן. השנה זכה האלוף במיל' דורון אלמוג בפרס ישראל כנציג העמותה, על הקמת הכפר השיקומי "עלה נגב – נחלת ערן".

השארת תגובה