הרצוג ניחם את בני הגר"א פינקל: "ידוע כמכבד תורה"

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגיע לנחם את בניו של ראש ישיבת מיר ברכפלד הגר"א פינקל זצ"ל. הבן הגר"ב אמר להרצוג "אתה ידוע כמי שמכבד את עולם התורה וגם יש לך זכות אבות"

הרצוג מנחם אבלים
הרצוג מנחם אבלים

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק בוזי' הרצוג, הגיע היום לניחום אבלים אצל בני  הגר"א פינקל זצוק"ל ראש ישיבת מיר ברפלד. הרצוג הביע את תנחומיו לבניו שליט"א וציין את חשיבות לימוד התורה לעם ישראל ואת האובדן לעולם היהודי עם לכתו של אחד משיירי דור דעה שהנחילו את תורת ישראל לדורות הבאים בהפצת התורה.

הגאון רבי בנימין פינקל שליט"א אמר להרצוג עם כניסתו "אתה ידוע כמי שמכבד את עולם התורה ומעריך אותו, יש לך זכויות רבות גם בגלל עשייתך למען עולם התורה וגם זכות אבות". בהמשך סיפרו להרצוג בני הגר"א פינקל זצוק"ל כי סבו הוא זה שסידר קידושין לאביהם זצוק"ל וכן את הכבוד שרחש אביהם למשפחת הרצוג כשהוא נהג לומר ששני בניו של הרב הרצוג זצ"ל הרב הראשי לישראל, חיים ויעקב ז"ל נמצאים בשני המקומות המרכזיים בהובלת המדינה, האחד בממשלה והשני בצבא.

ח"כ הרצוג אמר כי כמי שבא מבית שראה את חשיבות לימוד התורה ברור לו כי כדי לשמר את מורשתו של העם היהודי ישנה חשיבות בשימורו של עולם התורה, ישיבת מיר שהייתה תמיד אבוקה לפני המחנה בביצור עולם התורה וסיפורה המופלא של ישיבת מיר בשנחאי ממשיכה גם היום להיות אחד ממבצרי התורה החשובים ביותר לעם היהודי והרב פינקל זצוק"ל היה אחד מאדניה החשובים. הרצוג סיפר כי הוא ביקר בשנחאי וראה את מקום משכנה של ישיבת מיר. הסתלקותו של הגר"א פינקל מותירה חלל בעולם התורה שאין לי ספק שבניו וממשיכי דרכו ימלאו אותו במסירות ובנאמנות בדיוק כפי שהוא רצה ושאף כל ימי חייו, סיים הרצוג.

השארת תגובה