הגר"ד לאו: "אין לטאטא פגיעה בילדים מתחת לשטיח"

על רקע הפרשיות האחרונות בציבור החרדי פונה הרב הראשי הגר"ד לאו במכתב למחנכים ומבקש: "לפקוח עיניים ולסייע ככל שניתן לכל מי שזקוק לכך. הטמנת ראש אינה תשובה לנשואים קשים וכואבים אלו" • "יש לחזק את המודעות ולהמשיך לחנך בדרכי הצניעות"

הרב לאו. צילום: יעקב כהן
הרב לאו. צילום: יעקב כהן

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו פרסם היום (ראשון) מכתב לעוסקים בחינוך ילדי ישראל באמונה. במכתב, שנכתב על רקע הפרשיות האחרונות בציבור החרדי, פונה הרב למחנכים מחזק את ידיהם ומבקש שלא יטאטאו פרשיות מתחת לשטיח.

"לצערי בעת האחרונה נודעו תופעות איומות הקורות בחצרנו ובמחזותינו", פותח הגר"ד את המכתב, וממשיך, "מקרים בהם נפגעו ילדים וילדות בביתם או במוסדות החינוך, התרחשו לאחרונה וזעזעו כל לב. כמה כואב לשמוע שהמקומות אשר צריכים היו להיות עבור הילדים ובני הנוער כמשענת, מבצר וחוסן, הפכו עבורם להיותך סיוט ופחד".

הרב הראשי פונה להורים ומחנכים וקורא להם לפקוח עיניים: "בעת הזאת חובה על ההורים, המחנכים והמחנכות, קרובי משפחה וכל העוסקים במלאכת הקודש של החינוך, לפקוח עיניים ולסייע ככל שניתן לכל מי שזקוק לכך. הטמנת ראש אינה תשובה לנושאים קשים וכואבים אלו, ועל כל אחד לדעת שהוא נושא באחריות, גם אם הדברים אינם נוגעים ישירות אליו".

"איני רוצה לפרט את הדברים שהצניעות יפה להם, ואני חש שאט נפש מעצם העובדה שעלינו בכלל להתייחס אליהם, אולם ההכרח בל יגונה. כמי שענייני החינוך הטהור הם ראש מעייניכם ולשם אתם נושאים נפשכם, מוטל עליכם באופן מיוחד עול גדול, לפקוח עיניים ולתת את מרב תשומת הלב לתופעות העלולות לפגוע בנפשם הרכב של בני הנעורים".

לסיום כותב הגר"ד לאו, "בשום אופן ופנים אין לטאטא את הדברים מתחת לשטיח, ולהתחמק מלהתמודד עם התופעות הקשות הללו אשר אם לא תפסקנה עלולות נפשות נוספות רבות להיפגע. חלילה לנו לעמוד מנגד. אלא יש לחזק את המודעות ולהמשיך לחנך בדרכי הצניעות, בדרך התורה בחינוך לערכים מושרשים בדרך ישראל סבא".

השארת תגובה