יצעדו בערערה? בג"ץ ידון בבקשת פעילי הימין הקיצוני

בג"ץ ידון היום בעתירת ראשי "עוצמה יהודית" הדורשים לערוך צעדה בכפרים שבהם התגורר ונתפס המחבל נשאת מלחם שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף • 'עצמה יהודית': "הפרקליטות והמשטרה נכנעים בפני פורעי חוק, ויוצרים מצב בו לאנשים אלימים יהיה וטו"

פעילי הימין מרזל בן ארי וגופשטין שורפים דגל אש"ף
פעילי הימין מרזל בן ארי וגופשטין שורפים דגל אש"ף

בג"ץ ידון היום בעתירת ראשי 'עצמה יהודית' הדורשים לערוך צעדה בכפרים שבהם התגורר ונתפס המחבל נשאת מלחם שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב לפני כחצי שנה.

בעתירה שהגישו פעילי הימין ברוך מרזל, ד"ר מיכאל בן ארי, עו"ד איתמר בן גביר ובנצי גופשטיין, הם מבקשים לצעוד מהבית שבו התגורר המחבל נשאת מלחם (מבצע הפיגוע בדיזנגוף) לבית שבו הוא אותר בין היישובים ערה וערערה.

אנשי ארגון 'עצמה יהודית' נימקו את בקשתם בין היתר בכך שביישובים ערביים אלה קיימות תופעות רחבות היקף של חוסר נאמנות למדינה.

המשטרה התנגדה לבקשה והציעה לפעילי הימין מספר מקומות חלופיים המשקיפים על הכפרים אך בעתירה שהוגשה לבג"ץ נטען כי התנהלות המשטרה סותרת פסיקה רבת שנים במדינת ישראל, פוגעת בערכיה הבסיסים של המדינה, ומעבירה מסר כי תושבי הכפרים אינם מחויבים לשלטון החוק ולערכיה של המדינה בה הם חיים.

אמש הגישה המדינה את תגובתה ועולה ממנה בין היתר כי לפי תפיסת המשטרה הצעדה תפגע ברגשות תושבי המקום, תגרום להפרות סדר ולהתלקחות, וכי בנוסף תפגע הצעדה בשיתוף הפעולה של קצינים עם תושבי ואדי ערה.

לתגובת המדינה צורף מכתבו של מפקד תחנת עירון המפרט כי באותם יישובים יש דפוס אלימות ועבריינות, וכי צעדת אנשי הימין נתפסת כהתרסה בעיני התושבים.

"רק לפני שבועיים אפשרה המדינה לאנשי 'הבית הפתוח' לקיים צעדה מתריסה ופוגעת בלב ירושלים גם לאחר שבשנה שעברה הוכח לצערנו שהחשש לאלימות הוא ודאי", אמר ברוך מרזל, "אולם המשטרה השנה כמו גם בכל השנים האחרונות טענה כי אין לתת וטו לאלימות וטרור.

"במקרה שלנו הפרקליטות והמשטרה נכנעים בפני פורעי חוק, ויוצרים מצב בו לאנשים אלימים יהיה וטו – המדובר בתקדים חמור ביותר", הוסיף.

השארת תגובה