אלעד צדיקוב, מה יש לך לספר?

"הספר 'מסע אל האמת' לקח אותי ממקום של אדם חילוני, למקום של אדם שמתחיל להתבונן"

אלעד צדיקוב
אלעד צדיקוב

אלעד צדיקוב, חבר מועצת עיריית הרצליה מטעם 'דגל התורה', איש עסקים העוסק במסחר ונדל"ן, ומגיש תכניות בנושא התשובה ברדיו 'גלי ישראל'. התפרסם לאחרונה במאבקו נגד תחבורה ציבורית בשבת בהרצליה

• מה זיכרון הילדות הכי עוצמתי שלך?

"לפני הרבה שנים, כשאני הייתי ילד בן 6 בערך, סבתי שתחי' היתה מאד חולה וגילו אצלה את המחלה, עוד לפני שזו נהייתה ל"ע למפורסמת. המשפחה שלי התחברה אז לצדיק גדול, המקובל רבי דוד קדוש שגר ביפו. הוא היה יהודי מאד צדיק שבאמת גם התפלל עליה וברכותיו התגשמו והיא הבריאה. אני זוכר את עצמי כילד קטן בגיל 6, איך שלקחו אותי אליו, והרגשתי שם את הקדושה שלו. הוא שאל אותי אז על פרשת השבוע. השיחה אתו והחיבור לצדיק, נתנו בי הרבה כח להמשך החיים. הוא היה דמות מאד משמעותית בחיינו".

• מי הדמות הרוחנית שהשפיעה עליך הכי הרבה?

"יש שניים. הראשון הוא הרב זמיר כהן, שספר שלו גרם לי להרהורי תשובה. הייתי רחוק מזה מאד. הייתי אז מדריך צלילה עם לוויתנים באוקיינוס השקט, והספר 'מסע אל האמת' של הרב זמיר כהן, הוכיח שספר התורה לא יכל להיכתב על ידי אדם, ופתח לי התבוננות ושאלות. אחר כך, בדרך התשובה עצמה, השפיע עליי מאד הרב נחום דיאמנט, המשגיח של 'נתיבות עולם'. עד היום אנחנו מאד מחוברים אליו, ודמותו עיצבה אותנו יותר מכולם".

• איזה ספר השפיע עליך הכי הרבה?

"'מסע אל האמת', כאמור. זה ספר שלקח אותי ממקום של חילוני, למקום של אדם שמתחיל להתבונן, להבין שיש עומק בעולם".

• אם הייתה מכונת זמן זמינה, באיזו תקופה בהיסטוריה היית רוצה לחיות?

"בתקופתו של דוד המלך. אני מאד מחובר לעניין של מלכות ישראל בעוצמה, גם במלחמה, גם בקדושה וגם באהבת ישראל שהייתה אז, ובבניין בית המקדש בהמשך, שאמנם נבנה על ידי שלמה, אבל הכל היה באותה תקופה, שהייתה השיא של עם ישראל. זו הדוגמא לגאולה, כך היא צריכה להיראות".

• מה נותן לך סיפוק?

"בעשיה הציבורית, הסיפוק המרכזי הוא הצלחה במה שאני מכנה השליחות להעצים את הנקודה היהודית. הסלוגן שלי בבחירות למועצת העיר הרצליה היה 'לחבר את הנקודה היהודית'. כרגע אני עובד לפתוח מעון תורני לקהילה הצרפתית התורנית בהרצליה פתוח. זה מאד קשה, אבל מתקדמים ומתקדמים. שואפים להצליח להעצים את הנקודה היהודית בעיר שאני נמצא בה ובעם ישראל כולו".

• מה השיר שאתה הכי אוהב?

'כי אתה קדוש' של עדי רן. כשהתחלתי לשמור שבת, התחברתי מאד לכל מילה בשיר הזה, שהביא אותי לידי דמעות".

• מקום אהוב עליך במיוחד?

אני מאד אוהב את ארץ ישראל ומטייל בה המון. והכי אני מתחבר אל טבריה, יותר נכון אל הכינרת, ולקברי הצדיקים באזור צפת וטבריה. אלו מקומות שהלב נפתח בהם".

• מהו הרגע הכי שמח בחייך?

"החתונה עם אשתי".

• הרגע הכי עצוב?

"הרגעים העצובים שלי קשורים לשירות הצבאי שלי ולאובדן חברים. זה לוקח אותי לשם, לכל חבר שאיבדתי, והסיפור שלו".

• מה משמח אותך?

"להתעלות בלימוד. יום שבת, שאני לומד בעצמי כל היום, בוקר שהצלחתי להשקיע בו שלוש שעות של לימוד כמו שצריך, אלו דברים מאד משמחים. וכן למסור דרשות בבית הכנסת בשבת. אני נהנה לדרוש. אוהב את החיבור לעולם העשייה, כשיחד עם זה – לא לזנוח את עולם הרוח".

• מה מרגש אותך?

"הילדים שלי. אני מאד אוהב לראות ולהיות אותם. ומרגש אותי בעיקר החיבור אליהם כילדים שהולכים למוסדות תורניים ומדברים בגילם אל ועל ה'. הפער בחינוך ביני כילד לביניהם – מרגש, וכך גם העובדה שאני צינור השפעה להשפעה יהודית כאן, בבית ובעיר וגם במקומות אחרים, כמו במסגרת שיחות לחיילים – חילוניים ודתיים – וגם לנוער לפני צבא שאני משתדל לחבר לעולם התורה".

• מה היית עושה אם לא היית עוסק בתחום שבו אתה עוסק כיום?

"אין ספק שבכל מקרה הייתי עוסק במסחר, זה היה ברור לי כל החיים. אני בא ממשפחה של סוחרים, ובעבר, בעולם הקודם שלי, עסקתי במסחר בתחום האופנה. אני אוהב את ההתנהלות העסקית. אבל בהמשך עקרתי את עצמי משם והבאתי את הניסיון שלי – לעולם התורה והיהדות".

• מה הסוד המקצועי שלך?

"רק סיעתא דישמיא. אין משהו מעבר לזה".

• מה השיא המקצועי שלך עד היום?

"יש לי כמה: מבחינתי, לסיים מסלול בשייטת 13 – היה שיא מסוים; כמו כן, הייתי מנכ"ל בקבוצת קק"ל בגיל 27, שזה עוד שיא. וכיום, להיות יו"ר 'דגל התורה' בהרצליה זהו עוד שיא. אמנם כרגע במאבק נגד התחבורה הציבורית בשבת כאן בעיר, אני עדיין לא איש בשורות לצערי".

• מה החלום הכמוס שלך שעוד לא הצלחת להגשים?

"לעולם התשובה יכולה להיות הרבה מאד השפעה בציבוריות הישראלית, והשאיפה שלי היא לממש את ההשפעה הזו".

• איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשרים שנה?

"איפשהו בעשיה הציבורית בישראל. השאיפה שלי היא להמשיך בעשיה הציבורית. זה התחום שאני מונח בו ומאמין שהנפח שלו בחיי יגדל בעז"ה".

• מה אנשים לא יודעים עליך?

"מה שהם לא יודעים, זה לא בכדי… אבל הנה דבר אחד: אני אדם שמאד מחובר לים, כבר שנים. אני מרגיש מאד מחובר לקב"ה כשאני בים ואפילו את התשובה שלי התחלתי בעודי בים. וכך, בהיותי חובב פעילות גופנית וספורט, אני יוצא לפעמים לרוץ בחופים המבודדים צפונית להרצליה, ומדבר שם עם ה', כשאין נפש חיה ברדיוס רחב מאד. הרגעים האלה נותנים הרבה כח. בעשיה הציבורית ובמסחר יש חוסר ביישוב הדעת וישנן הרבה הסחות דעת, ואט אט העוצמה שלך עלולה להתערער. ולכן כה חשוב החיבור האישי לקב"ה. משם אני שואב את זה, זה הבסיס שלי".

השארת תגובה