ברגע האחרון: ההצבעה על ה"פלנתניה" בשבת נדחתה

פרסום ראשון: בעקבות התנגדות החרדים והדתיים בעיריית נתניה לפתיחת "הפלנתניה" בשבת, הוחלט לדחות את ההצבעה שאמורה הייתה להתקיים ולהקים ועדה שתבחן את הנושא • הגר"ש בעדני הורה להתנגד בהצבעה

הפלנתניה צילום: יח"ץ
הפלנתניה צילום: יח"ץ

המלחמה על השבת: בעקבות התנגדותם של החרדים והדתיים במועצת העיר נתניה לפתיחת מתחם ה"פלנתניה" בשבת, הוחלט לדחות את הדיון שהיה אמור להתקיים היום (רביעי) במועצת העיר ולהקים ועדה מיוחדת שתדון בנושא.

מוקדם יותר היום (רביעי) דיווחנו, כי למרות הצהרות קודמות של העירייה, כי המתחם לא יפתח בשבת, ראשת העיר והסיעות החילוניות בעיר החליטו לקדם את פתיחת המתחם בשבת, ולהעלות את הנושא להצבעה בישיבת המועצה היום. כאמור, ההצבעה נדחתה והוחלט להקים ועדה שתבחן את הנושא.

טרם ביטול ההצבעה, הורה חבר מועצת חכמי התורה, הגר"ש בעדני שליט"א, להתנגד בהצבעה. יחד עם זאת, יו"ר ש"ס בעיר חגי חדד, אמר ל"כל הזמן" בצהרים, כי טרם התקבלה החלטה. נציג הבית היהודי ישראל שטבון, אמר, "כי הסיעות הדתיות יתנגדו. יניב טסה, נציג תנועת הרווחה בעיר מסר: "כרגע מנסים למצוא פתרונות בסופו של דבר הרבנים אלו שיחליטו".

מעיריית נתניה נמסר ל"כל הזמן": "הסיעות, למען נתניה, בראשות הרצל קרן ונתניה אחת, בראשות מרים פיירברג – איכר, החליטו להצביע במועצת העיר הקרובה, בעד הפעלת הפלנתניה בשבת, במתכונת דומה להפעלת מבני ציבור בעיר ירושלים. משמע, מכירת כרטיסים מראש בימי חול והפעלת המתקן בשבת על ידי עובדים שאינם יהודים. בתוך כך תתאפשר הפעלת המקום בשבת למעוניינים בכך, תוך שמירה על קדושת השבת".

השארת תגובה