מה עושים המטופלים במחלקת הדיאליזה כשחם?

העמותה לקידום ושמירה על זכויות חולי הכליות INKF הגיעו לבית החולים שערי צדק וחילקו גלידה טריה שזה עתה יוצרה במיוחד עבור מטופלי דיאליזה • טיפול בטעם טוב

צילום: חן גלילי
צילום: חן גלילי

למטופלי הדיאליזה בבית החולים שערי צדק חיכתה בשבוע האחרון הפתעה קרירה ומרגשת ביחס לתפריט המוגבל מאוד שהם רשאים לצרוך – גלידה על בסיס המזון הרפואי נפרו, המשמש תמיכה תזונתית חשובה להעשרה של מטופלי דיאליזה ומהווה חלק בלתי נפרד מהטיפול הרפואי.

היוזמה של חברת אבוט, בשיתוף עם העמותה לקידום ושמירה על זכויות חולי הכליות INKF, מאפשרת למטופלי הדיאליזה בבית החולים שערי צדק בירושלים, שמגיעים מספר פעמים בשבוע לשעות ארוכות של טיפול ביחידת הדיאליזה וזקוקים לתפריט תזונתי מיוחד ומוגבל, לאכול גלידה (מוצר שנראה לכולנו בסיסי למדי בימי הקיץ החמים). מדובר בחוויה של ממש וסיבה להתרגשות גדולה ביחידת הדיאליזה של בית החולים. מכונת הגלידה הוצבה ביחידה כאשר הגלידה הוגשה למטופלים המחוברים לאורך שעות למכונת הדיאליזה, ע"י הצוות שמייצר במקום גלידה טרייה.

מרבית מטופלי הדיאליזה זקוקים לתפריט תזונתי מיוחד, וחלקם הגדול סובלים מתת תזונה וזקוק להשלמה של מזון רפואי אותו הם מחויבים לצרוך על בסיס יומיומי כדי לקבל את רכיבי התזונה הבסיסיים. פעילות ייחודית זו מאפשרת לחולי הדיאליזה  לקבל את ההשלמה התזונתית באמצעות חוויה נעימה, משמחת וקרירה לימי הקיץ החמים ובמגוון טעמים. המטופלים, המחוברים למכונות הדיאליזה יוכלו ליהנות מגלידה איכותית וטעימה,שמרכיביה מהווים חלק אינטגרלי מהטיפול הרפואי וצורכיהם המיוחדים.

 

השארת תגובה