שוודיה: אנו מכירים במדינה הפלסטינית

שוודיה היא הנחשונית באיחוד האירופאי המחליטה להכיר במדינה פלסטינית ■ "אני קוראת לעוד מדינות להצטרף להחלטה. היחסים עם ישראל לא יפגעו בעקבות זאת", אומרת שרת החוץ שלה ■ ליברמן משגר עקיצה: "היחסים במזרח התיכון מורכבים יותר מרהיט להרכבה עצמית"

בנין הפרלמנט בשבדיה
בנין הפרלמנט בשבדיה

תקדים: שרת החוץ של שוודיה מרגוט וולסטרום, הצהירה כי מדינתה הכירה במדינה פלסטינית.

במאמר שכתבה וולסטרום בעיתון השוודי "דאגנס ניהטר", כתבה כי "מדובר בצעד חשוב שמאשר את זכויות הפלסטינים להגדרה עצמית". עם זאת, כתבה וולסטרום כי הצעד לא יפגע במערכת היחסים הקרובה עם ישראל: "לשוודיה יש יחסים טובים עם ישראל, עתה הושוו היחסים גם עם הצד השני בפתרון שתי מדינות" כתבה וולסטרום. עוד הוסיפה, כי היא מקווה שאחרי החלטה כזאת, יצטרפו עוד מדינות להחלטה.
שוודיה היא המדינה הראשונה החברה באיחוד האירופאי המכירה בקיומה של מדינה פלסטינית.

יו"ר הרשות הפלסטינית בירך על ההחלטה של שוודיה ואמר כי "ההחלטה האמיצה וההיסטורית היא תגובה לפעילות הישראלית בירושלים". אמר אבו מאזן.

בתגובה לדברים, הביע שר החוץ , אביגדור ליברמן מורת רוח מהצעד. "החלטת ממשלת שבדיה להכיר במדינה פלסטינית, היא החלטה אומללה, שמחזקת את הגורמים הקיצוניים ואת הסרבנות הפלסטינית. הסיכוי היחיד להגעה להסדר, הוא בניהול מו״מ כנה בין ישראל לפלסטינים ואילו צעדים כאלו, רק מחזקים את הדרישות הלא-ריאליות של הפלסטינים ומרחיקים את ההסדר, אומר ליברמן.
"חבל שממשלת שבדיה בחרה לנקוט בצעד הצהרתי שיש בו הרבה נזק ואין בו כל תועלת. על ממשלת שבדיה להבין, שהיחסים במזרח התיכון מורכבים יותר מרהיט להרכבה עצמית של איקאה ויש לנהוג בעניין באחריות וברגישות". הוסיף השר.

השארת תגובה