שינויי כיוון? חובש כיפה מונה לקצין חינוך ראשי

הרמטכ"ל הודיע כי תא"ל צביקה פאיראיזן ימונה לקצין חינוך ראשי • במסגרת תפקידו יהיה אחראי גם על ענף תודעה יהודית שיצא מידי הרבנות הצבאית • גורם בצה"ל ל'כל הזמן' "הרמטכ"ל מעביר מסר לדתיים ולחרדים כי אינו מעוניין בלהבות ומלחמות אחים"

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל גדי איזנקוט הודיע היום (שני) כי תא"ל צביקה (יהודה) פאיראיזן ימונה לקצין חינוך ראשי. פאיראיזן, דתי חופש כיפה, יהיה אחראי בתפקידו על ענף תודעה יהודית, שיצא לאחרונה מידי הרבנות הצבאית.

פאיראיזן גבר במירוץ על אל"מ יעל הס, רעייתו של יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית. בשבוע שעבר טען ראש המכינה הקדם-צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, כי הס היא "רפורמית מוצהרת".

פאיראיזן, בן היישוב נוה צוף. הינו יהודי שומר תורה ומצוות ובניו לומדים בישיבת 'מרכז הרב', הנחשבת לאחת מישיבות הדגל החשובות של הציונות הדתית. עד לאחרונה למד פאיראיזן במדרשיה, יחד עם ראש מחלקת הלכה החדש ברבנות הצבאית, הרב חגי וולסקי.

קצין החינוך הראשי החדש, הוא איש חיל האוויר. הוא כיהן בעברו כמפקד טייסת כטב״מים. ושירת בתפקידים בלהק אוויר ולהק מודיעין, ובתפקידו האחרון שירת כראש חטיבה 40 באגף המבצעים.

בעקבות המינוי אומר גורם בכיר בצה"ל ל'כל הזמן': "במינוי הזה, שמגיע לאחר המינוי של הרב קרים כרב הצבאי הראשי, הרמטכ"ל אייזנקוט מעביר מסר גם לחרדים וגם לציונות הדתית, כי אינו מעוניין בלהבות ובמלחמות היהודים. ומעתה יש להתמקד בעיקר ובדברים החשובים באמת".

הגורם מעריך, כי "גם בתחום תודעה יהודית (שעל הוצאתו מהרבנות הצבאית לחיל החינוך נמתחה ביקורת– ח.ב) נראה שיתוף פעולה מבורך בין הרבנות לבין חיל החינוך".

מקורביו של צביקה (יהודה) פאיראיזן מספרים ל'כל הזמן', כי מדובר ב"אדם דתי ורציני שמעריך את הרבנות ומוקיר את עבודתה. מינויו של פאיראיזן יוביל בהחלט למתכונת עבודה משותפת יפה עם הרבצ"ר הרב אייל קרים ועם הקצ"ר החדש".

השארת תגובה