משבר קואליציוני: ישראל ביתנו מתנגדת לפטור מליבה

בישראל ביתנו מסרבים להצביע על חוק הליבה בטענה כי כל חוק בנושאי דת ומדינה חייב לעבור את אישור הצוות שאמור לעסוק בנושא על פי ההסכם הקואליציוני • מקלב ל'כל הזמן' "לכל שבת יש מוצאי שבת, נחזיר להם בחוקים שחשובים להם"

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

משבר בין החרדים לישראל ביתנו: מוקדם יותר היום (שני) הודיעו חברי ישראל ביתנו, כי ימנעו מההצבעה על חוק הליבה שצפויה לעלות להצבעה הערב.

שר התיירות, חה"כ יריב לוין, כינס הערב לראשונה את הצוות הקואליציוני בנושא חקיקת דת ומדינה. ישראל ביתנו דרשה בפגישה כי חוק הליבה יעבור דיון בצוות. לדברי ישראל ביתנו, כל הצבעה בנושא  'דת ומדינה' חייב לעבור בהסכמה של הצוות המיוחד.

על אף טענת ישראל ביתנו, טענו הנציגים החרדים, כי ההסכם בין הליכוד לישראל ביתנו מחייב אותם להצביע דווקא בעד החוק. על פי ההסכם, חוקים שסוכמו בהסכמים קואליציוניים בטרם כניסתם לקואליציה לא יזדקקו להסכמת הצוות המיועד.

"חוקים שהוסכם עליהם בהסכמים קואליציונית להקמת הממשלה ה34 בין סיעת הליכוד לבין איזו מסיעות הקואליציה ואשר מצויים בהליכי חקיקה או שטרם נחקקו יוחרגו מהצורך לקבל אישור הצוות וכלל סיעות הקואליציה יתמכו בהם בהתאם לאמור בהסכמים", נכתב בהסכם.

חבר הכנסת אורי מקלב ל'כל הזמן', "אם מילה זה מילה אז הסכם זה הסכם. לא מספיק שהם נמנעים ולא מתנגדים, הם מחויבים לתמוך בחוק כפי שהתחייבו בהסכם הקואליציוני. הם יודעים שהחוק יעבור אז הם מנסים ליצור כותרות. לכל שבת יש מוצאי שבת. אנחנו נדע להחזיר להם בחוקים שחשובים להם".

השארת תגובה