הפיגוע בגרמניה: נשבע אמונים לדאע"ש, הארגון לקח אחריות

שר הפנים של בוואריה אישר כי בביתו של המחבל נמצאו חומרים להכנת פצצות נוספות וסרטונים בו הוא נשבע אמונים לדאע"ש וקורא לנקום בגרמניה • ארגון דאע"ש לקח אחריות על הפיגוע

זירת פיגוע גרמניה (טוויטר)
זירת פיגוע גרמניה (טוויטר)

סרטוני וידאו שנמצאו בפלאפון של הפליט הסורי שפוצץ את עצמו הלילה בעיר אנסבך בגרמניה, מעלים כי הפליט נשבע אמונים לארגון המדינה האיסלאמית ולמנהיגה אבו-באכר אל-בגדאדי. ארגון דאע"ש מסר בסוכנות הידיעות שלו, "הוא ביצע את הפעולה בתגובה לקריאות לפגוע במדינות הקואליציה שנלחמות במדינה האיסלאמית".

שר הפנים של בוואריה, יואכים הרמן, אישר את הדברים במסיבת עיתונאים שקיים היום (שני) אחר הצהריים. השר הוסיף, כי בחיפוש בביתו נמצאו סרטונים בעלי תוכן סלפי וסרטונים של המחבל קורא לנקום בגרמניה על הגירוש הצפוי לו. שר הפנים ציין, כי בחיפוש בבית המחבל נמצא ציוד שעשוי לשמש להרכבת פצצות. על פי הערכת הרשויות, הציוד הספיק להרכבת עוד פצצה אחת, מה שמעלה חשד כי המחבל לא התכוון להתאבד. בנוסף, בכיס המחבל נמצא חבילה שטרות של 50 אירו.

מהפרטים שעולים היום מתברר, כי המחבל עמד בפני גירוש לבולגריה, לאחר שהגיש את בגשתו הראשונה למקלט באירופה במדינה. דובר משרד החוץ הגרמני טוביאס פלט אמר במסיבת עיתונאים, "אי אפשר לגרש בשלב זה סורים לסוריה, אולם זה לא אומר שאי אפשר לגרש סורים באופן כללי" הוא הוסיף, כי הסורי באנסבך עמד בפני גירוש וזה היה לבולגריה הוא קיבל כבר שני צווי גירוש, האחרון שבהם ב-13 בחודש".

שר הפנים של גרמניה, תומס דה מזייר, הורה היום על תגבור האבטחה בתחנות הרכבת בשדות תעופה ובמקומות הומי אדם נוספים. השר קרא לציבור לשמור על רוגע והוסיף, "באופן טבעי, אנשים מודאגים, ותוהים אם עליהם לשנות את השגרה. אסור לעשות זאת. עלינו להמשיך לחיות את חיינו באופן חופשי". במשרד החוץ הגרמני הזהירו מפני התקפות נוספות במדינה. האירוע הלילה מצטרף לתקרית אחרת אמש. בעיר רויטלינגן הסמוכה לשטוטגרט שבדרום המדינה, דקר פליט סורי אשה למוות ופצע שני בני אדם נוספים באמצעות מצ'טה. המשטרה המקומית טענה לאחר האירוע, כי לא נמצאו סימנים המעידים כי מדובר באירוע טרור.

השארת תגובה