'ממתקים ברף בריאות גבוה' ליצמן סייר ב'כרמית'

שר הבריאות יעקב ליצמן, בסיור מקצועי במפעל הממתקים 'כרמית' • המנכ"ל מתניה שוורץ "כרמית חוד החנית בעולם הממתקים הבריאים הישראלי" • ליצמן "כרמית מצעידה את עולם הבריאות קדימה בכך שהיא מנגישה מוצרים איכותיים תוך שמירה על רף בריאותי גבוה במיוחד"

בוחן את מוצרי המפעל
בוחן את מוצרי המפעל

בעקבות המגמה ההולכת וניכרת בקרב הציבור הישראלי קיים מנכ"ל כרמית מתניה שוורץ סיור מקצועי לצוות משרד הבריאות. הסיור שהתקיים ביום חמישי (21.7.16) הציג בפני מומחי המשרד סקירה מקיפה על עולם מוצרי הממתקים תוך הצגת השינויים הבריאותיים המקיפים הקורים בעולם הממתקים.

בסיור השתתפו שר הבריאות יעקב ליצמן, פרופ' איתמר גרוטו ראש שירותי בריאות הציבור, מר אלי גורדון מנהל שירות המזון הארצי וצוות משרד הבריאות.

במהלך הסיור חשף שר הבריאות יוזמה חדשה של משרד הבריאות, לטובת ציבור הצליאקים בישראל, "אנו מתכננים סבסוד בתחום המוצרים ללא גלוטן עבור חולי הצליאק". בנוסף אמר השר כי " אני בדרך כלל לא הולך למפעלי ממתקים כדי שלא יחשבו שאני מעודד צריכה של מוצרי ג'אנק פוד אבל הסכמתי לבוא ולבקר במפעל כיוון שאתם פועלים בצורה הנכונה אני מזדהה עם מה שאתם עושים משקיעים בייצור מוצרים לרגישים לגלוטן ולסוכר ובעיקר מקפידים לשווק אותם לצרכן במחירים רגילים ולא יקרים". לאחר מכן חתמו מנכ"ל כרמית מתניה שוורץ והשר ליצמן על 'אמנה' המתחייבת להמשיך לייצר את מוצרי המפעל תוך הפחתה והוצאה של השומן הרווי, הסוכר והנתרן, שימוש בחומרי גלם טובים יותר לצרכן וחופשיים מאלרגנים. בנוסף מתחייבת ה'אמנה' שלמרות ההשקעה הגדולה הכרוכה בתהליכי ייצור אלה, מוצרי החברה יימכרו במחירים הוגנים ורגילים, כאשר את העלויות הרבות לא יספוג הצרכן.

לאחר מכן סיירו המשתתפים בין פסי הייצור במפעל, סיור שבמהלכו נחשפו המשתתפים לקדמה ולטכנולוגיה איתה משתמשים במפעל, טכנולוגיות המאפשרות ייצור מוצרים איכותיים תוך שמירה על כשרות גבוהה וייצור איכותי.

בסיום הביקור אמר השר ליצמן כי בנוסף לייצור מוצרים המותאמים לאוכלוסיות ייעודיות כמו ייצור מופחת סוכר, ייצור ללא גלוטן ועוד – 'כרמית' מצעידה את עולם הבריאות קדימה בכך שהיא מנגישה מוצרים איכותיים תוך שמירה על רף בריאותי גבוה במיוחד".

השארת תגובה