מחר בועדת שרים: החוק שישים סוף לשכיחת ילדים?

ועדת שרים לענייני חקיקה תדון מחר בחוק שיחייב אנשי צוות בגני ילדים ובמעונות יום להודיע להורה בתוך שעה מפתיחת יום הלימודים אם ילדו לא הגיע לגן • מרבית מקרי שכחת הילדים כשההורה שוכח להעביר את הילד למוסד הלימודים

נט"ן (צילום :אלי דדון חדר פיקוד תקשורת)
נט"ן (צילום :אלי דדון חדר פיקוד תקשורת)

סוף לשכיחת ילדים ברכב? ועדת שרים לענייני חקיקה תדון מחר (ראשון) בהצעת חוק המציעה לחייב אנשי צוות בגני ילדים ובמעונות יום להודיע להורה בתוך שעה מפתיחת יום הלימודים אם ילדו לא הגיע לגן.

יוזמת הצעת החוק היא חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (כולנו). ההצעה נועדה לרתום את מערכת החינוך ומעונות היום לסייע במניעה של השארת ילדים ברכב. מתחילת הקיץ מצאו את מותם שישה ילדים, כשהמקרה האחרון ביום שישי. על פי נתוני ארגון "בטרם", בשמונה השנים האחרונות היו 380 ארועים של השארת ילדים או נעילתם בכלי רכב. כ-20 מהארועים האלה הסתיימו במות הילד.

מרבית המקרים מתרחשים בשעות הבוקר, כשההורה שוכח להביא את הילד למוסד הלימודים. אחד המקרים המחרידים ארע לפני כחודש, כשהורה לשני ילדים בני 3 ו-4 שכח את ילדיו ברכבו. האב סיפר לאחר מכן, "הקפצתי את אשתי לעבודה. שני הילדים היו איתי ברכב, ישנו. אני המשכתי לבית הספר שבו אני עובד, ושכחתי אותם. אחרי יום עבודה נכנסתי לאוטו, לא הרגשתי בילדים. נסעתי למטפלת שאצלה אני משאיר אותם, וכשהגעתי אליה שאלתי אותה איפה הם. היא אמרה לי, 'לא הגעת היום'. חשבתי שהיא צוחקת. כי בכל פעם שאני מגיע לאסוף את הילדים הם קופצים עליי, אבל הפעם לא עשו את זה. ישר חזרתי לרכב ולא האמנתי כשראיתי את שני הילדים שלי ללא רוח חיים".

במקרה שארע לפני כעשרה ימים בערד, שכחה הסבתא להעביר את הילדה למטפלת ושכחה אותה ברכב, עת יצאה לקניות. הסבתא סיפרה לאחר מכן, שבבוקר הקפיצה את בתה אם הפעוטה) לעבודתה, משם הייתה אמורה להמשיך למטפלת, אך שכחה מכך. מקרה נוסף ארע בתחילת הקיץ, כשאב באשדוד פיזר את ילדיו במוסדות החינוך השונים, אך שכח להעביר את בנו הפעוט למטפלת. האב עלה לביתו ונרדם לכ-3 שעות, שהתעורר נזכר שלא העביר את הפעוט למטפלת, כוחות ההצלה שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו.

השארת תגובה