טראמפ מפתיע: לא בטוח שאגן על מדינות נאט"ו מרוסיה

בראיון לנוי יורק טיימס שטח המועמד הרפובליקני לנשיאות את מדיניות החוץ אותה ינהיג במידה ויבחר, לדבריו הוא יגן רק על מדינות שמילאו את חובותיהן כלפי ארה"ב • על טורקיה, "אנחנו צריכים קודם לתקן את הבלאגן שלנו לפני שנטיף למדינות אחרות"

דונאלד טראמפ
דונאלד טראמפ

הצהרות מפתיעות מהמועמד הרפובליקני לנשיאות: בראיון שהעניק דונלד טראמפ ל"ניו יורק טיימס" הצהיר, יתכן שארה"ב תחת הנהגתו לא תסייע להגן על חלק מחברות נאט"ו במקרה שרוסיה תתקוף אותן. טראמפ אמר שהוא יחליט אם להגן על המדינות הבלטיות רק אם הן "מילאו את המחויבויות שלהן כלפינו".

המועמד הרפובליקני המשיך ותקף את מדיניות החוץ של ארה"ב כיום. לדבריו, יש לבחון את ההסכמי ההגנה בין וושינגטון למדינות אחרות. מדינות הברית צריכות להשתתף יותר בעלויות הביטחון.  הוא הוסיף כי צריך להגדיר מחדש את המשמעות ברית עם ארה"ב, ולצמצם בסיסי צבא מחוץ לשטח המדינה.

אייל ההון הנוי יורקי התייחס גם לניסיון ההפיכה  בטורקיה ומסע הפיטורים והמעצרים שמנהל מאז ארדואן, ואמר כי הוא לא ילחץ על טורקיה או על בנות ברית אחרות, אם ינהלו טיהור נגד יריביהן הפוליטיים או אם יפגעו בחירויות אזרחיהן. "אנחנו צריכים קודם לתקן את הבלגאן שלנו לפני שנטיף למדינות אחרות. תראו מה קורה בארצנו. איך נטיף לאחרים כשאנשים יורים בשוטרים בדם קר?", אמר.

 

טראמפ הוסיף, כי הוא אינו חושב שהמהפכה בטורקיה מבוימת, "חלק אומרים שזה היה מבוים. אני לא חושב כך", ושיבח את ארדואן, "אני נותן לו קרדיט גדול על כך שהצליח למנוע את ההפיכה". המועמד ציין את הצהרת ארה"ב כי תסייע לטורקיה למצוא את האשמים בניסיון ההפיכה.

 

 

השארת תגובה