ניסיון הפיכה באוקראינה או קונספירציה של חבר פרלמנט?

חבר פרלמנט המזוהה עם הזרמים הלאומניים באוקראינה פרסם פוסט בפייסבוק על פיו נשיא רוסיה פוטין מארגן הפיכה במדינה • שר הפנים האוקראיני הגיב לדברים "מי שמפיץ שמועות על הפיכה קרבה הוא לא יותר ממטומטם"

המהפכה הכתומה באוקראינה (צילום: ויקיפדיה)
המהפכה הכתומה באוקראינה (צילום: ויקיפדיה)

חשבתם שאחרי ניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה לא תראו עוד ניסיונות דומים? כלל לא בטוח. בימים האחרונים יש מי שמדבר באוקראינה על כך שבקרוב תתבצע מהפכה צבאית במדינה.

מי שהתייחס הערב לשמועות שנפוצו במדינה, הוא חבר הפרלמנט איגור לוצנקו המזוהה עם הזרמים הלאומניים בחברה האוקראינית. לוצנקו פרסם בעמוד הפייסבוק שלו, טענות ולפיהן כוחות פרו-רוסיים במדינה חברו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתוך ניסיון להביא לקץ השלטון בקייב, הנחשב לידידותי למערב.

בפוסט ארוך שפרסם לוצנקו בעמוד הפייסבוק שלו נכתב בין היתר, כי "פוטין הבין שאין כל טעם להשקיע מיליארדים בחימוש כוחות מורדים למיניהם. בקרמלין קלטו שהרבה יותר זול לשחד את כוחות הביטחון האוקראיניים כדי ליזום מהפכה. אני יכול להגיד שגלגלי המהפכה כבר יצאו לדרך, והמשתתפים באירועים כבר נקבעו – נותר רק לתאם מועד".

אבל באוקראינה לא כל כך אהבו את הדיבורים הללו בלשון המעטה ושר הפנים ארסן אבקוב הגיב בחריפות לדברים, אף הוא בעמוד הפייסבוק שלו, "מי שמפיץ שמועות על הפיכה קרבה הוא לא יותר ממטומטם", כתב אבקוב.

השארת תגובה