פייגלין: "צה"ל לא יעשה הפיכה הוא כבר בשלטון"

במניפסט ארוך שכתב פייגלין בדף הפייסבוק שלו והופץ לכל הכתבים הפוליטיים בהודעת דוברות התייחס יו"ר מפלגת זהות להפיכה הצבאית בטורקיה • לטענתו ההפיכה הצבאית כבר כאן, צריך לקרוא להפיכה אזרחית

משה פייגלין
משה פייגלין

האם תתכן הפיכה צבאית בישראל? חבר הכנסת לשעבר מטעם הליכוד משה פייגלין ויו"ר המפלגה החדשה זהות כותב היום (ראשון) על אפשרות של הפיכה צבאית בישראל.

"האם תתכם הפיכה צבאית בישראל?" פתח פייגלין וענה "כנראה שלא". פייגלין המשיך והסביר, "אמנם חבורת 'הארץ' מפנטזת בצורה מפורשת למדי בכוון הזה – וכבר היה לנו עד לא מזמן, שר ביטחון שעודד במקביל את קציני הצבא לצאת חוצץ נגד הדרג המדיני – אבל לא, ככל הנראה בישראל לא תהיה הפיכה צבאית, פשוט משום שבמובנים רבים, הצבא כבר שולט ממילא. ישראל היא צבא שיש לו מדינה, הרבה יותר מאשר מדינה שיש לה צבא. חישבו לרגע, מהו הבניין הראשון שתופסים כשעושים הפיכה?
את תחנת השידור כמובן. ובכן בשונה מכל מדינה חופשית, בישראל, כבר יש לצבא תחנת שידור לאזרחים – והיא הפופולארית ביותר".

"בישראל, למרות שכמעט ואין יותר צבאות ערב – ומול האיומים הרלוונטיים שנותרו נדרש בעיקר חיל אויר, טכנולוגיה ויחידות מיוחדות – כלומר הרבה פחות כח אדם – עדיין כל האזרחים חייבים בגיוס ומשרתים במילואים והצבא גדול מאי פעם בעבר – למה? בדיוק מהסיבה הזו – צבא שיש לו מדינה לא אוהב להשאיר אזרחים חופשיים".

"במדינה ש'יד-ושם' הוא בית המקדש שלה, שר הביטחון הוא הכהן הגדול וקציני הצבא הם פרחי הכהונה המשרתים בקודש", המשיך חבר הכנסת לשעבר במניפסט שכתב. "הגיוס לצבא הוא טקס בר המצווה של הישראליות. מי שלא מתגייס אינו ישראלי באמת…
שומרי הסף של האתוס הישראלי נהנים מכח עצום ומאמון בלתי מוגבל, מצד אזרחים שאין בידם הכלים המקצועיים והיכולת התודעתית לבקר אותם. קחו למשל את המלחמה האחרונה בעזה. כחודש וחצי נחתו טילים על תל-אביב וכל שהצליח צה"ל לייצר הוא תיקו בין הפיל הישראלי לזבוב העזתי. אבל בסקר שבדק את אמון הציבור בצה"ל, ממשיך האמון הזה להרקיע שחקים.
אפילו את הפארסה המדהימה של מלחמת לבנון השניה, מוכרים היום לציבור כהצלחה".

יו"ר תנועת זהות המשיך להוכיח את שליטת הצבא במערכת, "משביקש ראש הממשלה מהרמטכ"ל אשכנזי ומראש המוסד דגן ז"ל, להכין את הכוחות לתקיפת הכור האיראני, סירבו השניים לפקודתו (דגן הודה בכך בפומבי). הם לא פוטרו ולא הועמדו מול כיתת יורים. שניהם המשיכו בתפקידם וראש הממשלה הוא שהתקפל. סגן רמטכ"ל שהשווה את החולקים על ערכיו בישראל לאופן שבו התפתחה גרמניה הנאצית, לא פוטר ולא הועמד למשפט – להיפך הוא זכה לכבוד וצורף לאחרונה למשלחת ראש הממשלה לאפריקה".

פייגלין סיים את הדברים, "אז מה אנחנו? מדינה שיש לה צבא? או צבא שיש לו מדינה? אין מה לדאוג – הצבא לא יעשה לנו הפיכה.
במובנים רבים מדי – הוא כבר בשלטון. כנראה מה שנדרש בישראל הוא מהפכה אזרחית". אומנם חבר הכנסת לשעבר מרבה להתייחס לסוגיות אקטואליות בדף הפייסבוק שלו, אך הטקסט הנ"ל הופץ בהודעת דוברות מטעם פייגלין. מדובר בהודעת דוברות ראשונה מאז הבחירות, נראה כי ראש המפלגה החדשה מתחיל להתכונן לבחירות.

השארת תגובה