ועדת הפנים אישרה את חוק המקוואות לקריאה שנייה ושלישית

ועדת הפנים אישרה את חוק המקוואות שיאפשר למועצות הדתיות להתנגד לטבילת רפורמים, בתמורה תקים הסוכנות מספר מקוואות שישרתו את הרפורמים והקונסרבטיבים • מוזס: "מה דינו של מזייף מטבעות? מוקיעים אותו, כך דינם של הרפורמים זייפני יהדות"

חנוכת מקוה בני דקלים
חנוכת מקוה בני דקלים

וועדת הפנים אישרה היום (רביעי) לקריאה שניהם ושלישית את חוק המקוואות, בשמו השני חוק עוקף בג"צ. הדיון בוועדה היה סוער ובמהלכו נטשו הח"כים את הועדה כשחברת הכנסת יעל פארן דיברה.

בדיון הסוער שהתקיים הבוקר בהצעת החוק שיזם חה"כ משה גפני, אמר חברו לסיעה חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס, "הרפורמים זייפני יהדות. מה דינו של מזייף מטבעות? מוקיעים אותו. כך הם, זייפני יהדות, הוציאו את המילה ציון מהסידור כבר לפני עשרות שנים. מה להם וליהדות? זייפנים!".

חבר הכנסת יהודה גליק ביקש: "אני מציע שתחילת החוק תהיה במקום בעוד 9 חודשים, מיד למחרת הקמת המקוואות לרפורמים ולקונסרבטיבים". כאשר חה"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) החלה לדבר והצטרפה לדרישתו של גליק, קמו חברי הכנסת החרדים ויצאו מהאולם. כשחבר הכנסת ישראל אייכלר עוקץ אותה, "כשחבר הכנסת יהודה גליק נשבע בפני מליאת הכנסת יצאת מהמליאה, היום אנחנו יוצאים בזמן שאת מדברת".

במהלך הדיון תקף חבר הכנסת ישראל אייכלר: "אנשים שמעולם לא היו במקוה ומבזים את טובלי המקוואות, משתמשים בחוק כנשק במלחמה נגד הדת היהודית. אותם מחבלים בקדושת הכותל המערבי מפגעים גם במקוואות ובכל דבר שבקדושה". גם חבר הכנסת אורי מקלב תקף: "עולם הפוך. עולם השקר. לא מעניין אותם מקווה. מכפישים בלניות שלא מסבירות פנים, שהן מציצניות. מקווה מים זה כל מקום שמכיל מים. אני לא מבין מה רוצים ממקווה הטהרה? יש בריכות שחיה מקורות. זה יותר נקי. תלכו לשם, תלכו לחמאם".

יו"ר הקואליציה דוד ביתן, התייחס לתגמול שקיבלו הרפורמים בעקבות החוק – הקמת מקוואות ייעודיות רק להם. "החוק לא עוקף בג"ץ. הוא פותר, יחד עם ההכרזה שאושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, בדבר הקמת 2-4 מקוואות אלטרנטיביים, פותר את הבעיה שבג"ץ הצביע עליה. זה פתרון משולב. אין בעיה להיכנס למקווה. כל אחד יכול. מה הבעיה? בתהליך הגיור, הסוף זה טבילה. נקים באמצעות הסוכנות 2-4 מקוואות לצורך זה. העלות מיליון וחצי ₪. יקח חודשיים-שלושה. משפטית – אם לא נקים את המקוואות האלטרנטיביים לא נוכל להגן על החוק בבג"ץ. לכן הטענות שצריך להגביל בחוק תוך כמה זמן לא רלוונטיות", אמר ביטן.

השארת תגובה