בריטניה: תרזה מיי תמונה לתפקיד ראה"מ כבר ברביעי

שרת הפנים הבריטית תרזה מיי צפויה להתמנות לתפקיד ראשת הממשלה בבריטניה כבר ביום רביעי הקרוב, זאת לאחר שקמרון הודיע כי יתפטר מתפקידו ביום זה • תרזה מיי נחשבת לידידה של ישראל ומקורבת לקהילה היהודית המקומית

דגל בריטניה
דגל בריטניה

ראשת ממשלה חדשה: ראש הממשלה הבריטי דיוויד קמרון הודיע הערב (שני) כי יפורש מתפקידו כבר ביום רביעי הקרוב, זאת לאחר ששרת הפנים תרזה מיי הפכה למועמדת היחידה להחליפו בתפקידו. על פי הערכות, מיי תמונה כבר ברביעי בערב מייד לאחר התפטרותו של קמרון.

כזכור, לאחר היוודע תוצאות משאל העם בו 52% מהבריטים הכריעו על פרישה מהאיחוד האירופי, בניגוד לדעתו של ראש הממשלה קמרון, הודיע האחרון כי יפרוש תוך שלושה חודשים מתפקידו. בעקבות ההודעה, נפתח מרוץ במפלגת השמרנים על תפקיד ראש הממשלה, והיום בצהריים נותרה מועמדת יחידה במירוץ לתפקיד, שרת הפנים תרזה מיי.

מיי שתמכה בהישארות בריטניה באיחוד נותרה לבדה במרוץ, זאת לאחר שיריבתה לתפקיד שרת האנרגיה אנדראה לדסום, הודיעה היום על פרישתה מהמרוץ לראשות המפלגה השמרנית. הערב מביע קמרון תמיכה מלאה במיי: "תרזה מיי תזכה בתמיכתי המלאה. היא יותר מאשר תוכל להעניק את המנהיגות החזקה שהמדינה שלנו צריכה". למרות תמיכתה בהישארות באיחוד, הודיעה כבר מיי כי היא מחויבת לתוצאות משאל העם.

תרזה מיי כיהנה בתפקיד שרת הפנים במשך ששת השנים האחרונות, נחשבת לידידה קרובה של הקהילה היהודית בבריטניה. כאחראית על תחום הביטחון מתוקף תפקידה, הוסיפה מיי מיליוני פאונד לתקציב הביטחון של בתי הכנסת ומוסדות החינוך של הקהילה והייתה בקשר רציף עם גורמים יהודים בנוגע ללחימה באנטישמיות.

בישראל שחששו מלכתו של קמרון שהיה ידיד ישראל יכולים להתנחם בשרת הפנים הנחשבת לידידתה של ישראל. מיי אף ביקרה בקיץ תשע"ד בארץ, באותה עת נחטפו שלושת הנערים והחלה מבצע "שובו אחים" ביו"ש, שרת הפנים הביעה תמיכה מפורשת בלחימה הישראלית נגד הטרור. מיי סובלת מסוכרת מסוג 1 ונדרשת להזריק אינסולין בכל יום, כשנשאלה על הרגשתה כלפי המחלה, היא ענתה כי גישתה כלפיה זהה לגישה שבה נקטה כלפי כל דבר אחר בחיים: לטפל בזה ולהמשיך ללכת.

השארת תגובה