החרדים סיכמו עם כץ: "הקפדה על הסטטוס קוו"

בפגישת ראשי המפלגות החרדיות עם שר התחבורה הוחלט להדק את כללי שמירת השבת ומניעת פרצות בסטטוס קוו • ליצמן: "מברך על היענות השר כץ לבקשתנו, יחד נעמוד על המשמר" • מקלב במליאת הכנסת: "ממשלה בישראל תיפול על חילולי שבת"

ליצמן, דרעי, גפני וכץ בפגישה
ליצמן, דרעי, גפני וכץ בפגישה

למען השבת: שר התחבורה וראשי המפלגות החרדיות סיכמו על הידוק כללי שמירת השבת ומניעת פריצת הסטטוס קוו.  שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, נועדו היום (שני) בלשכתו של השר כ"ץ בכנסת במטרה לדון בדיווחים על הרחבת תופעות חילולי השבת לאחרונה.

בדיון  הוחלט על להמשיך ולהקפיד על עקרונות הסטטוס קוו בנושא השבת. שר התחבורה הבהיר, כי מדינת ישראל תמשיך להיות מחוייבת לשמירה על הסטטוס קוו בנושא שמירת השבת כולל בתחומי התשתיות והתחבורה וכי אין כוונה להפר את מה שנקבע במשך השנים.

שר הבריאות יעקב ליצמן שיבח את השר כץ: "שמירת השבת היתה ונותרה סמל לשמירת הזהות של המדינה היהודית במשך כל הדורות. אני מברך על היענות השר כץ לבקשתנו ועל ההסכמה בצורך להמשיך להקפיד על שמירת השבת. יחד נעמוד על המשמר ששבת קדשינו תישמר מפני חילולה ח"ו".

גם שר הפנים אריה דרעי הביע שביעות רצון מההחלטה שהתקבלה: "המאבק על שמירת השבת ושמירת הזהות היהודית של המדינה היא בנפשנו. שס תמשיך להיאבק על שמירת השבת ועל דמותה היהודית של המדינה. אני שבע רצון שהסכמנו על המשך הסטטוס קוו בנושא שמירת השבת".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שיבח את ההחלטות שהתקבלו בישיבה ואמר כי "אני משבח את השר כץ על עמדתו הנחרצת בנושא, אסור לאפשר כל פגיעה בסטטוס קוו בנושא התחבורה בשבת, מדובר ביום החופשי של כל העובדים בישראל וביום המנוחה הלאומי שנקבע לעם היהודי במעמד הר סיני ואסור לאפשר כל שינוי או פגיעה בקדושת השבת".

בתוך כך, איים חבר הכנסת אורי מקלב במליאת הכנסת: "ממשלה בישראל לא תיפול על חקירת ראש ממשלה או על הסכמי שלום אלא היא תיפול על חילולי שבת שנעשים על ידי גוף רשמי ממשלתי, אני אומר ברור לא נוכל לעבור על כך לסדר היום".

השארת תגובה