בורסת שמות בבית שמש • הרב בניזרי: "עוד שבוע אחליט"

הקרב על רבנות בית שמש כבר החל בין השמות המוזכרים הגר"ד בניזרי, אחיו של שלמה בניזרי שאומר ל"כל הזמן": "עוד שבוע אחליט אם אתמודד" • עוד בבורסת השמות, הגר"א פרץ ורבני קהילות בעיר • כל השמות והפרטים בסיקור מיוחד

הרה"ג  דוד בינזרי
הרה"ג דוד בינזרי

הקרב על רבנות בית שמש החל: הוועדה לבחירת הגוף הבוחר שיוביל לבחירת רב העיר בבית שמש התכנסה רק פעם אחת, אולם יש כבר מועמדים שלוטשים עיניים לתפקיד הנחשק.

כפי שפורסם לראשונה ב'כל הזמן'אחרי למעלה מ-60 שנה בהם מכהן הגאון רבי שמעון ביטון כרב העיר בית שמש, החליטה מועצת העיר בית שמש לצאת בהליך לבחירת רב עיר חדש, זאת לאחר שרב העיר המכהן הגיע לגיל הפנסיה בו הוא צריך לפרוש מתפקידו ואף תמה התקופה בה ניתן להאריך את כהונתו באישור מיוחד. 

כעת יש כבר מי שנערך לקראת ההתמודדות על התפקיד. נכון לשעה זאת הקרב מתנהל בעיקר בקרב הציבור הספרדי שם בורסת השמות אינה דלה כלל. אחד השמות הבולטים, שגם מחזיק על פי הערכות ברוב מקרב חברי הוועדה שאינם נציגי ציבור, וזוכה גם להאדה בעיר, הוא הדיין הגאון רבי אלחנן פרץ, אך על פי המסתמן  נכון לעכשיו הרב פרץ לא יתמודד בסופו של דבר על התפקיד.

מועמד נוסף הוא הרה"ג דוד בניזרי אחיו של השר לשעבר שלמה בניזרי ומראשי המחזירים בתשובה בעיר, שבימים אלו שוקל את הגשת מועמדותו לתפקיד. בשיחה עם 'כל הזמן' מאשר הרב בניזרי את הפרטים ואומר, "בתוך שבוע אקבל החלטה אם להתמודד על הרבנות בית שמש".

עם זאת קיימים רבנים נוספים בעיר אשר רואים את עצמם כמועמדים ראויים, בהם ניתן למנות את הרה"ג ינון רביב המכהן כראש כולל בעיר וכראש כולל נוסף בירושלים. הרב רביב אף כיהן כסגן רבה של פנמה במשך תקופה ארוכה וממידע שהגיע לידי 'כל הזמן' לרב רביב קיים בסיס תמיכה בקרב רבנים ואישי ציבור.

רב נוסף שנמצא בבורסת השמות הוא הרב יאיר אבוקסיס המכהן כרב בית הכנסת 'לאה אימנו' של עדת המרוקאים ברחוב נהר הירדן שברמה ב' בעיר ונמצא בקשרים טובים עם דמויות משפיעות בעיר.

נכון לשלב זה מוקדם מידי בכדי לדעת כיצד תראה מפת ההתמודדויות על התפקיד הנחשק, עליו כבר רבים הקופצים עוד בטרם נבחר גוף בוחר, אולם היות וראש העיר הינו נציג ש"ס לו יש מספר נציגים בגוף הבוחר, יחד עם נציגי השר הדתות שאף הוא ממפלגת ש"ס קרוב לוודאי כי למועמד שיזכה בתמיכת המפלגה ומועצת חכמי התורה יהיה משקל של ממש בהתמודדות.

תגובה אחת
  1. מונטג ואבוטבול סגורים על רביב

השארת תגובה