החקירה נגד נתניהו: חשדות לתרומות מאנשי עסקים זרים

פרטים חדשים אודות הבדיקה המתנהלת נגד ראש הממשלה: חשדות לתרומות כספים מאנשי העסקים זרים במהלך כהונתו הנוכחית של נתניהו • בדיקת הפרקליטות יצאה מתחומי המדינה ומתנהלת גם בחו"ל

 ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום לע''מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום לע''מ

החקירה נגד נתניהו, פרטים חדשים: הבוקר פורסם כי הולכת להיפתח חקירה חדשה נגד ראש הממשלה, חקירה אותה הגדיר רביב דרוקר, "חקירה גדולה ומשמעותית נגד בנימין נתניהו". מפרטים שפרסם הערב עמית סגל בחדשות עולה, במוקד הבדיקה כספי תרומות מאנשי עסקים זרים, במהלך כוהנתו הנוכחית של ראש הממשלה.

על פי סגל, בדיקת המשטרה והפרקליטות יצאה מתחומי מדינת ישראל ומתרחשת גם בחו"ל. בשלב זה מדובר אומנם על בדיקה, אך בפועל מדובר על חקירה לכל דבר. נעשות כל פעולות החקירה, מלבד זימון חשודים לחקירה באזהרה.

הבוקר חשף הפרשן הפוליטי של ערוץ 10, רביב דרוקר, "באמת מתנהלת חקירה גדולה ומשמעותית נגד בנימין נתניהו. איני יודע עוד הרבה פרטים, אבל זה לא המשך של "ביבי טורס" ולא הסיפור על הנדבן/הנוכל הצרפתי ארנו מימרן. זה משהו חדש, כנראה מהשנים האחרונות, והוא מעסיק מאוד בימים אלה את צמרת המשטרה וצמרת הפרקליטות. תוכן הדברים ידוע רק לכמה שותפי סוד, ואני יודע רק פירורי מידע. הדבר הוודאי הוא, שיש חקירה חדשה גדולה נגד ראש הממשלה, ומן הסתם היא תתפוצץ בקרוב".

דרוקר הסביר את המשמעות המדינית של חקירה שכזו, "ראשי המערכת הפוליטית כבר עסוקים בתרחישים. הואיל וניהלתי כמה שיחות כאלה באחרונה, הנה הדרך הפוליטית שבה אנחנו כנראה עומדים לצעוד. אחרי שהחקירה תפרוץ, תתחיל כרגיל תקופת אי־ודאות: זה רציני? זה מוזן פוליטית? יהיה כתב אישום? דבר אחד ודאי: זו תקופה שבה ראש הממשלה נחלש ומתקשה להוליך מהלכים משמעותיים. בוודאי נתניהו, שגם כך אין לו על הפרק מהלך דרמטי", מסביר הפרשן הבכיר.

לטענתו של דרוקר, חקירה שכזו תסבך את המצב הפוליטי: "התרחיש הפוליטי יסתבך עוד יותר, אם החקירה תסתיים בהמלצה להגיש כתב אישום. נתניהו עשה עבודה פוליטית מופלאה בחיסול כל אלטרנטיבה לשלטונו. הוא מעולם לא אייש אפילו את משרת "ממלא מקום ראש הממשלה" אף על פי שזאת משרה המוגדרת בחוק. שום יועץ משפטי לא העז לאלץ אותו לאייש אותה. אם נתניהו ייאלץ להתפטר, אין ממלא מקום שיוכל להיכנס מיד לנעליו".

השארת תגובה