הנוער בדק: בבית שמש אפשר לשפר אבטחה

קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק לכבוד שניאור חשין לסיור סביב מוסדות החינוך בעשרות יישובים בכל רחבי הארץ • והפעם: האם סביב מוסדות החינוך בבית שמש והסביבה ישנם פסי האטה מצילי חיים?

פס האטה2
פס האטה2

בדיקת קבוצת הנוער של עמותת "אור ירוק": האם סביב מוסדות החינוך בבית שמש והסביבה ישנם פסי האטה מצילי חיים?

עמותת אור ירוק: "יש להתקין פסי האטה בסביבת מוסדות החינוך בהם מתרכזים ילדים רבים בכדי למנוע פגיעות רבות בילדים ולהקטין את הנזק שעלול להיגרם במידה ותתרחש תאונת דרכים"

לאחרונה, יצאו חברי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק לכבוד שניאור חשין לסיור סביב מוסדות החינוך בעשרות יישובים בכל רחבי הארץ, במטרה לבדוק האם יש בסביבתם פסי האטה. בני הנוער בדקו בסך הכל 126 מוסדות חינוך ב- 39 רשויות מקומיות שונות.

הבדיקה נועדה לבדוק האם סביבתם של התלמידים בטוחה ובמידה ולא, להתריע בפני הרשויות המקומיות ולבקש את שיתוף פעולתן בכדי להתקין פסי האטה אלו היכולים למנוע אסון כבד.

גם חברי קבוצות הנוער של אור ירוק לכבוד שניאור חשין בבית שמש ערכו בדיקה זו ואלו ממצאי הבדיקה:
• בסביבת מוסדות החינוך הבאים לא נצפו פסי האטה:
בגין
• בסביבת מוסדות החינוך הבאים כן נצפו פסי האטה:
לווין

ממצאי הבדיקה הועברו לראש אגף חינוך ביישובים ולראשי הרשויות המקומיות.

הוספת פס האטה לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב הוא אחד האמצעים הזולים והאפקטיביים בצמצום היפגעות הולכי הרגל. הוספת פס ההאטה מפחית את מהירות נסיעת הרכב ומאפשר לנהגים זמן תגובה ממושך יותר ולכן במקרה של פגיעה בהולך הרגל, תופחת מידת הנזק בצורה משמעותית. על פי נתוני עמותת אור ירוק, פס האטה מפחית את הסיכון לתאונת דרכים ב-40% במקום בו הוא מוצב.

עמותת אור ירוק: "ילדים הם אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר לתאונות דרכים ולכן על הרשויות המקומיות לפעול בכדי להקטין את הסיכון שלהם להיפגע. בכדי לעשות זאת, יש להתקין פסי האטה בסביבת מוסדות החינוך בהם מתרכזים ילדים רבים. כך ניתן יהיה למנוע פגיעות רבות בילדים ולהקטין את הנזק שעלול להיגרם במידה ותתרחש תאונת דרכים.

השארת תגובה