מיקרוסופט תפצה לקוחה בגין שדרוג כפוי לחלונות 10

בית המשפט בארה"ב חייב את חברת מיקרסופט לפצות לקוחה בסכום של 10,000 דולר עקב עדכון של חלונות 10 שנכפה עליה • הלקוחה סיפרה, כי "אף אחד לא שאל אותי אם אני רוצה לעדכן גרסה" • בישראל הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית

ווינדוס 10
ווינדוס 10
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

ברחבי העולם רבים מתלוננים על העדכון האוטומטי שמערכת ההפעלה חלונות (Windows) כופה על מליוני משתמשיה, כעת חברת מיקרוסופט תפצה לקוחה שהשדרוג נכפה עליה ב-10,000 דולר.

טרי גולדשטיין תושבת קליפורניה ארה"ב, תבעה את ענקית התוכנה לבית המשפט ותבעה אותה בגין אובדן שכר ועלות רכישה של מחשב חדש. גולדשטיין טענה כי מאחר שהמחשב שלה עודכן לחלונות 10 בשדרוג שנכפה עליה, המחשב נעשה איטי ונטה לקרוס. בראיון לאתר BGR סיפרה, "מעולם לא שמעתי על חלונות 10 קודם לכן, אף אחד לא שאל אותי אם אני רוצה לעדכן גרסה".

גולדשטיין זכתה בתביעה הראשונית, אך חברת מיקרוסופט הגישה ערעור על ההפסד. אולם אז החליטה החברה לוותר על ניהול משפט ולשלם לגולדשטיין עשרת אלפים דולר. השלכות התביעה והפיצויים עשויות לגרום למיקרוסופט נזק תדמיתי וכספי כבד.

מומחים טוענים, "אפילו אם רק עשירית מהמשתמשים שניזוקו יקבלו תשלום בסכום דומה לזה שתקבל גולדשטיין, המהלך עשוי להפוך לעדכון התוכנה היקר בהיסטוריה". המחאה נגד מיקרוסופט לא נעצרה אצל גולדשטיין, ברשת החברתית הסינית -וויבו נאספו למעלה מ-1.2 מיליון תלונות על השדרוג הכפוי.

גם בישראל הוגשה לאחרונה תביעה נגד מיקרסופט. עורכי הדין תומר אפלדורף ונדב אפלבאום הגישו בקשה לאישור תביעה ייצוגית בשם שני משתמשים כנגד מיקרוסופט, בבית הדין המחוזי בחיפה.

השארת תגובה