המפכ"ל לא הגיע לוועדה על 'מסמך יצחקי' – הדיון פוצץ

ועדת הפנים הייתה אמורה לדון היום ב'מסמך יצחקי' בו אספה המשטרה בחשאי חומר מפליל על חברי כנסת – אך הדיון ננעל מיד לאחר פתיחתו לאחר שהמפכ"ל ובכירי המשטרה נעדרו • יו"ר הוועדה אמסלם: "זה זלזול, יהירות וחוצפה. המשטרה הגיעה לאן שהגיעה בגלל אותו זלזול"

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך

מסמך יצחקי שוב מעורר סערה: יו"ר ועדת הפנים חבר הכנסת דודי אמסלם (ליכוד), פוצץ את הדיון על איסוף חומרים על חברי הכנסת על ידי המשטרה –  מה שזכה לכינוי מסמך יצחקי – 2 דקות לאחר שהחל הדיון.

הדיון ננעל מאחר והמפכ"ל רוני אלשיך לא הגיע, וכמותו גם לא ראש מח"ש וראש אגף החקירות ניצב מני יצחקי,  "נציגי המשטרה שהוזמנו לא הגיעו כרגיל. המשטרה הגיעה למה שהגיעה בשל הזלזול, היהירות והחוצפה", אמר אמסלם עת נעל את הדיון.

יו"ר הוועדה חבר הכנסת אמסלם סיפר: "לפני 5 חודשים שמעתי מבזק ברדיו לפיו ראש אגף חקירות ביקש לאסוף חומרים על אנשי ציבור. הידיעה הטרידה אותי וכתבתי מכתב לשרת המשפטים אילת שקד בו ביקשתי לדעת אם מתקיים איסוף כזה ואם כן מה תוצאות הבדיקה. ב26.1.16 קיבלתי תשובה שהעניין נבדק מול סגן מנהל מח"ש ו'לא היו דברים מעולם'. ביקשתי מראש אגף חקירות ניצב מני יצחקי, מהמפכ"ל ומראש מח"ש להגיה לדיון היום. הם לא הגיעו. כרגיל. זה זלזול, יהירות וחוצפה. המשטרה הגיעה לאן שהגיעה בגלל אותו זלזול, אותה יהירות ואותה חוצפה. אני לא מתכוון לנהל את הדיון דרך דוברים. אני נועל את הדיון. יחד עם חברי הח"כים נטכס עצה מה לעשות", אמר.

עו"ד שמחה רוטמן, מהתנועה למשילות ודמוקרטיה, שנכח בישיבה מסר: "יש לכבד את החלטתו של יו"ר הוועדה. מציאות בה עובדי מדינה ונושאי משרה בכירים מתעלמים מזימון של נבחרי הציבור היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה, ויש לנקוט צעדים נגד המפכ"ל ואנשי המשטרה המעורבים בעניין"

כזכור, לפני כשבועיים נחשף כי בידי אגף החקירות של המשטרה בראשות מני יצחקי מוחזק מידע הכולל מידע פלילי על שרים וחברי כנסת בהם גם השר הממונה על המשטרה גלעד ארדן. לאחר פרסום הידיעה פנה השר אורי אריאל (הבית היהודי) וביקש לחשוף את שמות חברי הכנסת שבמעשיהם נמצא לכאורה פסול ואף דרש לדעת האם שמו מופיע ברשימה אך עד כה פנייתו לא נענתה.

מהמשטרה נמסר בתגובה "לצערנו, עקב אילוצי לו״ז לא יכלו ר׳ אח״מ והמפכ״ל להתפנות במועד קצר שכזה. כמובן שמפאת כבוד הכנסת המשטרה שלחה נציג בכיר- המשנה ליועמ״ש המשטרה, נצ״מ אלעזר כהנא, על מנת להעביר את התייחסות המשטרה ולענות על שאלות חברי הכנסת" במשטרה הוסיפו ואמרו "צר לנו כי הדיון הסתיים כך וכפי שכבר הובהר מראש, נשמח לעמוד לרשות חברי הכנסת במועד מאוחר יותר ולהשיב על שאלותיהם, כמובן במגבלות המשפטיות הנוגעות להליכים המתקיימים"

השארת תגובה