ליצמן: יש סטטוס קוו, אם נצטרך נחוקק חוק עוקף בג"צ

שר הבריאות יעקב ליצמן מתנגד לשינוי בסטטוס קוו, "יש לנו הסכם קואליציוני, אנחנו מתנגדים לשינוי בסטטוס קוו, אם בג"ץ ינסה לשנות את הסטטוס קוו נחוקק חוק נגד בג"ץ" • לגבי ההסכם עם טורקיה, "אני לא מבין בחוץ וביטחון" • האזינו

יעקב ליצמן
יעקב ליצמן

המשבר הבא? אחרי גל משברים ואיומים סביב המשך שלמותה של הקואליציה, הגיע תורו של המתווך הלאומי. שר הבריאות יעקב ליצמן מבהיר הערב (ראשון) בצורה שאינה משתמעת לשני פנים, כי מפלגתו לא תסכים לשום שינוי בסטטוס קוו בעניין שמירת השבת.

 

בראיון למהדורה המרכזית של 'קול ברמה' עם משה גלסנר התייחס שר הבריאות לנושא השבת הפרוץ. "יש לנו הסכם קואליציוני, ההסכם כולל שמירה על הסטטוס קוו, אני לא מוכן לשום שינוי בסטטוס קוו". ליצמן הוסיף, "בפגישה שהייתה בשבוע שעבר עם חבר הכנסת גפני והשר דרעי הוחלט לטפל משפטית בנושא, אולי אף נביא הצעת חוק בנושא". ליצמן כאב, "קיבלנו ברכה, מתנה, מהשמיים, אז רוצים להחזיר את המתנה הזו?".

במהלך הראיון התייחס ליצמן גם לסוגיית מתווה הכותל, סוגייה סבוכה בה על המדינה להשיב לבג"צ עד לסוף החודש. ליצמן אמר כי יתנגד לכל שינוי בסטטוס קוו בעניין. הוא אף הבהיר כי במידה ובית המשפט העליון יתערב בנושא לא יהיה מנוס מלחוקק חוק עוקף בג"צ: "יש לנו סטטוס קוו. על זה חתמנו. אף אחד לא יכול לערער על זה, גם לא נתניהו, אם בג"צ יתערב נצטרך לחוקק חוק נגד הבג"צ".

על מהפכת הקנאביס אמר ליצמן: "בקדנציה הקודמת כסגן שר, סירבתי לטפל בנושא הזה. בקדנציה הנוכחית היה בג"ץ על המגדלים והמשווקים ובג"ץ הכניס אותי כצד לעתירה. נאלצתי להתערב בנושא. פעם ראשונה שראיתי קנאביס זה היה ערב ההחלטה שלי בנושא, הביאו לי 40 סוגי קנאביס. ליצמן הזהיר, "שלא תטעו, קנאביס הוא סם ככל הסמים. יש רופאים מיוחדים שעברו הדרכה והם יודעים להגיד".

לגבי ההסכם המתגבש עם טורקיה, אמר ליצמן "אין לי מושג מה ההסכם, אני לא מתערב בזה אני לא מבין בחוץ וביטחון. אני לא מתערב בדבר שאני לא מבין, אל תכניס את האף שלך איפה שלא צריך".

על אישור ההצעה ליום חופש נוסף בימי ראשון, אמר ליצמן כי הוא לא חושב שזה ישפיע על שמירת השבת. אבל צריך להבין דבר אחד, הציבור החרדי הרי ילמד ביום ראשון, מי ישלם על זה? צריך לבחון את הצעת החוק הזו".

תגובה אחת
  1. מישהו מוכן בבקשה להסביר לו שמדובר בצמח מרפא ולא בסם? לקבוע שכאנאביס הוא סם זה בעצם להכריז שאלוהים טעה כשברא את הצמח הזה… האדם הוא זה שהחליט לסווג אותו כסם (בשנת 1937, למי שלא ידע…) כדי להגן על רווחי העתק של תעשיית התרופות הכימיות…

השארת תגובה