סוף עידן: רבה של קרית ארבע פורש מתפקידו

דרמה: לאחר ארבעים שנות כהונה, רבה של קרית ארבע הרב דב ליאור הודיע כי יפרוש מתפקידו ויעבור להתגורר במזרח ירושלים ללא נשיאת תפקיד רשמי ■ בקריית ארבע החלו בחיפוש אחר מועמד חדש

הרב דוב ליאור . צילום ישיבת קרית משה
הרב דוב ליאור . צילום ישיבת קרית משה

אחד הרבנים הבולטים בציבור הדתי לאומי, רבה של קרית ארבע הרב דב ליאור, שמשמש גם כראש ישיבת ההסדר בעיר, הודיע במפתיע על עזיבתו את תפקידו כרבה של העיר, וכי הוא מתכוון לעבור להתגורר בירושלים.

הרב ליאור מכהן כרבה של העיר מזה קרוב ל-40 שנה, אולם מזה תקופה ארוכה שהוא מצהיר על כוונת הפרישה. ואכן, לפני מספר שבועות הודיע הרב למועצה הדתית כי הוא מתכוון לעזוב את העיר. הפרישה תצא לפעול ככל הנראה בעוד כחודשיים. לא נמסרה הסיבה לעזיבת התפקיד. בנוסף משמש הרב ליאור כאמור, כראש ישיבה וגם תפקיד זה צפוי לעזוב כשיעבור לירושלים.

ככל הנראה, יעבור הרב ליאור להתגורר בשכונה במזרח העיר ירושלים ולא ישמש בשום תפקיד רשמי. בעיריית קריית ארבע החלו לחפש רב חדש לעיר. טרם ברור מי הם המועמדים לתפקיד. התהליך של בחירת הרב גם צפוי לקחת זמן רב.

הרב ליאור התבטא והביע דעתו במהלך השנים במגוון תחומים, ביניהם בעניין חוק הגיור, שצפוי לעלות לדיון מחר שוב בכנסת. בנושא זה, אמר הרב ליאור לחברי מפלגת הבית היהודי, כי אם החוק יעבור עליהם לצאת מהממשלה, ואף כינה את החוק כ'הצגת הגיור'.

השארת תגובה