נתניהו כינס התייעצות ביטחונית במטה הארצי של המשטרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בצהריים התייעצות ביטחונית במטה הארצי של המשטרה בירושלים בהשתתפות השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו, ראש השב"כ יורם כהן, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומפקד מחוז ירושלים ניצב משה (צ'יקו) אדריי

ראש הממשלה נתניהו קיבל סקירה על פיגוע הדריסה אמש ואירועי הפרות הסדר בירושלים בחודשים האחרונים. נתניהו הנחה לממש את הריבונות בכל חלקי העיר באמצעות תוספת כוחות ברחבי העיר. ונפגש במטה הארצי עם השוטר ממחוז ירושלים שפגע במחבל.

ראש הממשלה נתניהו ביקש לשלוח תנחומים למשפחתה של התינוקת חיה זיסל בראון שנרצחה בפיגוע: "בשם העם כולו אני שולח תנחומים למשפחתה של התינוקת הטהורה ואיחולי החלמה מהירה ושלמה לכל הפצועים".

ראש הממשלה נתניהו הוסיף: "ירושלים המאוחדת הייתה ותישאר בירת ישראל לנצח. כל ניסיון לפגוע בתושביה ייתקל בתגובה החריפה ביותר – אנחנו נחזיר את השקט והביטחון לירושלים. לכן הוריתי לתגבור כוחות, לרבות פלוגות נוספות של מג"ב שנכנסות היום, לרבות אמצעים, אמצעי תצפית, אמצעי מודיעין, אמצעי אכיפה, הם דברים שיחד עם אמצעים נוספים, שלא אפרט כאן, יכולים ויביאו להחזרת השקט לבירה. אני סומך על האנשים שיושבים כאן. אנחנו מחזקים את משטרת ישראל, אנחנו ניתן לה את כל התגבור, כל היכולות, כדי להביא למימוש המשימה הזאת, ואנחנו הוכחנו שבנחישות ובאורך רוח אנחנו משיגים את

"היעדים הללו בכל חלקיה של מדינת ישראל. לא רק ירושלים נמצאת תחת מתקפת טרור, גם בירות אחרות וגם ערים אחרות ברחבי העולם נמצאות תחת המתקפה הזאת. אבל המתקפה בירושלים נתמכת על יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן – גם מאדיר את הרוצחים וגם מחבק את הארגון שאליו שייכים המחבלים, החמאס. ואל מול הפעולה הזאת של יו"ר הרשות אנחנו נתקלים ברפיסות בינלאומית, לא מוכנים להוציא שתי מלים, אפילו מלה אחת של ביקורת עליו. אצלנו אין רפיסות כזאת, אנחנו נעמוד איתן על זכויותינו ועל חובותינו להגן על בירתנו. אנחנו נעשה את זה בעוצמה – ואנחנו ננצח".

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ': "האירוע הזה מצטרף לרצף של אירועים בתוך ירושלים. הנושא של אירועים רבים, של זריקות אבנים, של זריקות בקבוקי תבערה, לעבר כוחות הביטחון, לעבר תושבים, הוא בלתי נסבל. אני הבטחתי לתושבי ירושלים, לראש העיר, לראש הממשלה, שנעשה את הכל להחזיר את השקט, ושהעיר ירושלים תהיה שקטה. אנחנו גם בחודשים האחרונים תגברנו כוחות, הרבה כוחות, צמצמנו את היקף האירועים. צריך לזכור שגם תקופת החגים עברה ואנחנו למעשה נמצאים בתוך מערכה שאנחנו בסוף ננצח ונפסיק את יידוי האבנים, בקבוקי התבערה, ונחזיר את השקט לירושלים, כי אין לנו בירה אחרת. ירושלים היא חשובה למדינת ישראל".

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו: "כל זריקת אבן היא זריקה אחת יותר מדי, כל יידוי אבן זה יידוי אבן אחד יותר מדי. ומבחינתנו, אנחנו לגמרי – ואני יודע שזאת המדיניות שלך, ראש הממשלה, זאת המדיניות של השר לביטחון פנים – אנחנו לגמרי לא מוכנים להסכים לתופעה הזאת של יידויי אבנים ברחבי ירושלים, בחלק מאזורי ירושלים, בדגש כמובן על אזור הר הבית, אזור העיר העתיקה, השכונות, ולכך נערכנו. במהלך המבצע הזה, יהיו כאן מאות שוטרים על בסיס קבוע, תגבור של מחוז ירושלים. אבל זה לא סתם שוטרים, אלה שוטרים מיחידות מיוחדות. יהיו כאן, אני לא רוצה להגיד מספרים, אבל מאות, מאות רבות של שוטרים, שיהיו כאן על בסיס קבוע".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת: "אדוני ראש הממשלה, היינו אצלך כשיזמת ישיבת קבינט לפני 'צוק איתן', והאתגר הגדול של מיגור תופעת הפרות הסדר בירושלים. 'צוק איתן' החמיר באופן דרמטי את המצב של העיר, כולנו יודעים זאת, ולפני כמה שבועות היינו אצלך שוב, לבקשתי, להאיץ את התהליכים שיש לנו על סדר היום. יצא לי להסתובב בגבעה הצרפתית, אני מסתובב על קו התפר, בתוך השכונות כל יום, וראיתי איך היס"מניקים, הלכתי אחריהם פנימה לתוך הכפר עיסאוויה, וברגע שהיס"מ פועל, בא שקט – אין ויכוח שהמשטרה יכולה".

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ, וחטיבת דובר המשטרה

השארת תגובה