30 שנה להקמת היחידה המיוחדת "דובדבן"

היחידה המיוחדת "דובדבן" חגגה 30 שנה להקמתה • היחידה מתמחת בלוחמה בטרור במתארי שטח ופועלת באופן אינטנסיבי ביהודה ושומרון • מפקד היחידה סגן אלוף ק' "אתגרים ביטחוניים רבים ניצבים לפתחינו, היחידה תדע להביא את יתרונה היחסי גם לזירות נוספות"

IMG-20160614-WA0093
IMG-20160614-WA0093

היום (ג׳) התקיים טקס לציון 30 שנה להקמתה של יחידת ״דובדבן״. הטקס התקיים בפארק ענבה במודיעין, בנוכחותם של מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מפקד עוצבת ״האש״, תת-אלוף אורי גורדין, מפקד חטיבת הקומנדו, אלוף-משנה דוד זיני, מפקד יחידת ״דובדבן״, סגן-אלוף ק׳, המשפחות השכולות, נציגי עמותת ״דובדבן״, מפקדי היחידה ולוחמיה. במהלך האירוע, התקיים מפגש בין מפקדי היחידה ולוחמיה לדורותיהם ונערך טקס חגיגי לציון 30 שנה ליחידה.

יחידת דובדבן הינה יחידה מיוחדת ייעודית ללוחמה בטרור, במתארי שטח שונים בדגש על שטחי יהודה ושומרון. היחידה פועלת ללא הרף, למניעת פעילות חבלנית עוינת ומתפקדת הן באופן גלוי והן באופן מוסווה. בגל הטרור הנוכחי, היוותה היחידה כלי משמעותי במאבק היומיומי כנגד הטרור העממי, ע״י עיסוק אינטנסיבי בפעילות מבצעית בשטחי יהודה ושומרון. מרבית המעצרים המשמעותיים ביותר בתקופה האחרונה, בוצעו על ידי כוחות היחידה. ביניהם, מעצר רוצחי הזוג הנקין ז"ל, רוצחי דפנה מאיר ז"ל, רוצחי הרב ליטמן ובנו ז"ל, חוליית המחבלים מהפיגוע בקו 12 בירושלים ועוד.

מדברי מפקד יחידת "דובדבן", סגן-אלוף ק': ״במשך כל שנותיה של היחידה עיצבו את דרכה 3 ערכים מרכזיים: מקצועיות, צניעות וטוהר הנשק. ערכים אלו היו היסודות עליהם בנינו מערכת מבצעית משומנת שאפשרה לפעול בכל מקום, צורה וזמן. לצד עשייה מרשימה לאורך 30 שנותיה של היחידה, עתיד היחידה אינו טמון רק בעברה. אם נתרפק על העבר, נישאר בו. בשנה החולפת, עוברים על היחידה תהליכים רבים והמשמעותי שבהם הוא המעבר מאוגדת איו״ש ל"עוצבת האש" והכפפת היחידה לחטיבת הקומנדו. אתגרים ביטחוניים רבים ניצבים לפתחינו כאשר היחידה תדע להביא את יתרונה היחסי גם לזירות נוספות, בשגרה ובמלחמה״.

השארת תגובה