שוב: דונאלד טראמפ מעורר סערה גזענית

המועמד הרפובליקני לנשיאות העלה תמונה של משפחה אפרו-אמריקנית התומכת בו, אלא שחיפוש פשוט העלה שמדובר בסתם תמונה משפחתית • אב המשפחה: "למה להשתמש בתמונה מבלי לבקש רשות? אנחנו לא תומכים בטראמפ"

דונאלד טראמפ. צילום: Michael Vadon
דונאלד טראמפ. צילום: Michael Vadon

ממשיך ליצור כותרות: המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, העלה לחשבון הטוויטר שלו, תמונת משפחה אפרו-אמריקנית התומכת בו והוסיף מילות תודה על התמיכה. אלא שבדיקה פשוטה העלתה, מדובר בסתם תמונה מהרשת ולא במשפחה מעריצה.

טראמפ, הזקוק לתמיכת המיעוטים בארה"ב כדי להגיע לבית הלבן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו תמונת משפחה אפרו-אמריקנית שתומכת בו כביכול. לצד התמונה הופיע הכיתוב: "משפחות אמריקניות למען טראמפ, אנחנו צריכים נשיא עם היגיון בריא".

התמונה פורסמה בחשבון של מעריץ נלהב, ושותפה לאחר 3 דקות בלבד בחשבון הטוויטר הרשמי של טראמפ. בדיקה פשוטה העלתה שהתמונה צולמה באוגוסט בכנס פרטי, בלי קשר לבחירות המתקיימות בארה"ב.

אב המשפחה, שהופתע לגלות את התמונה מככבת בקמפיין, אמר לאתר buzzfeed: "כשראיתי את זה, מיד הבנתי שזו פיסת תעמולה פוליטית. למה להשתמש בתמונה מבלי לבקש רשות? אנחנו לא תומכים בטראמפ, וטרם החלטנו במי לתמוך במרוץ לנשיאות. אני לא אומר שאין משפחות שחורות שתומכות בטראמפ, אבל אנחנו לא".

טראמפ הספיק למחוק את התמונה המחשידה, אך נראה היה שמדובר במהלך מתוכנן. כשמחפשים בגוגל תמונות "משפחה שחורה", תמונת המשפחה שטראמפ צייץ עולה במקומות הראשונים.

אין זה הפעם הראשונה בה טראמפ משתף תמונה שקרית, בהקשר לאפרו-אמריקנים בארה"ב, בחשבון הטוויטר שלו. בנובמבר האחרון, פרסם טראמפ סטטיסטיקה על הפשע בארה"ב. בסטטיסטיקה ע"פ טראמפ נכתב, כי המשטרה הורגת לבנים יותר משחורים, וכי השחורים הורגים לבנים, יותר מלבנים שהורגים שחורים.

כמו כן, בשישי האחרון עוד טרם פרסום התמונה, עורר טראמפ שוב מיני סערה. בכינוס בחירות בקליפורניה, הצביע המועמד הרפובליקני לנשיאות על בחור שחור שנכח בקהל ואמר: "הסתכלו על האפרו-אמריקני שלי כאן. תסתכלו עליו. אתה הכי טוב, יודע על מה אני מדבר?".

השארת תגובה