פורום מטכ"ל קיים כנס מיוחד לציון 19 שנים לרצח רבין

פורום המטה הכללי התכנס לזכר ראש הממשלה ושר הביטחון מר יצחק רבין ז"ל בסימן "רוח לחימה". גנץ בדבריו: ""קשה למצוא אדם, שתחנות חייו שזורות כל כך באבני- הדרך המרכזיות של תקומת ישראל ושל המאבק על ביצור ביטחונה, כפי ששזורות הן בחייו של יצחק רבין ז"ל"

הרמטכ"ל בני גנץ בנאומו בכנס הזיכרון לרבין. צילום: דו"צ
הרמטכ"ל בני גנץ בנאומו בכנס הזיכרון לרבין. צילום: דו"צ

היום (ב'), קיימו חברי פורום המטה הכללי של צה"ל כנס מיוחד לציון 19 שנים לרצח ראש הממשלה ושר הביטחון, מר יצחק רבין ז"ל. הכנס התקיים בסימן "רוח לחימה", במרכז "רבין" בתל אביב.

הכנס נפתח בטקס לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון, מר יצחק רבין ז"ל, במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, חברי פורום המטה הכללי ומשפחת רבין.

לאחר הטקס התקיים יום עיון לחברי פורום המטה הכללי אשר עסק בשלושה נושאים מרכזיים: לוחמים ורוח לחימה בראי ההיסטוריה של הישוב ומדינת ישראל, רוח הלחימה במבצע "צוק איתן", האתיקה של רוח הלחימה ומקורות ההנעה לבנייתה.

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ: "קשה למצוא אדם, שתחנות חייו שזורות כל כך באבני- הדרך המרכזיות של תקומת ישראל ושל המאבק על ביצור ביטחונה, כפי ששזורות הן בחייו של יצחק רבין ז"ל. היום אנו עומדים בחצר רחבת הידיים של מרכז יצחק רבין, ופרושה בפנינו במלוא הדרה העיר תל- אביב אותה אהב, העיר שבה גדל, שבה התגורר, ובה גם נרצח. הרוח שעליה דיבר רבין בנאומו היא אותה הרוח המנחה את מפקדי צה"ל וחייליו גם היום.

"אותם הערכים שעליהם גדל, המורשת שממנה צמח, הערכים אותם הנחיל, והמורשת אותה הותיר, אותם הדברים הם המנחים אותנו בפועלנו, מול משימות ההווה ומול אתגרי העתיד. כך היה גם בקיץ האחרון, במהלך "שובו אחים" ו"צוק איתן", בהם לחמו כוחות צה"ל במסירות, בנחישות ומתוך אהבה גדולה לארץ ולמולדת. היום, נתחייב אנחנו, המפקדים המובילים של צבא ההגנה לישראל, לשאת עימנו את זכרו ואת מורשתו של יצחק רבין, להמשיך לשאת בליבנו רוח לחימה זו, ולהוסיף לפעול בשמה במשימת ההגנה על מדינת ישראל".

השארת תגובה