עיתונאים הוזמנו "להכיר את ההיסטוריה" במזרח העיר

רגע לפני יום ירושלים עיתונאים חרדים הוזמנו לסייר דווקא במזרח העיר עם אישים פלסטיניים ופעילים מקומיים שיכירו להם את "המציאות ההיסטורית" של העיר • עיתונאי חרדי ל'כל הזמן': הובהר לנו ש"מטרת הכינוס להכיר את הצד האחר של ירושלים"

הפרות סדר  (אילוסטרציה). צילום: חטיבת דובר המשטרה
הפרות סדר (אילוסטרציה). צילום: חטיבת דובר המשטרה

הרב הבית כבר לא בידינו כעת השאלה האם גם ירושלים לא? בעוד ימים ספורים יחול 'יום ירושלים' המציין את שחרורה של העיר אליה כמהו רבים להגיע במשך השנים ובין תושבי העיר ישנם עדיין כאלו הזוכרים היטב את הליגיונרים הירדניים, את הפגזים ואת ההפצצותואת המלחמה שהובילה בסופה להכרזה על כיבוש הר הבית אולם דווקא כעת נראה כי מנסים להחיש את ההסטוריה היהודית בירושלים גם בקרב הציבור החרדי.

בהודעה שנשלחה בימים האחרונים אל העיתונאיים החרדים מזמינים המרכז הבינתרבותי לירושלים, ארגון חרדים לשלום וקידס פור פיס את העיתונאים למסע מיוחד בו תהיה להם "הזדמנות נדירה להכיר מקרוב את מזרח ירושלים"

לצד המוטיבים החרדיים לכל דבר כדוגמת צמד המילים בסיעתא דשמיא ואם ירצה השם וכמובן ארוחת צהריים כשרה למהדרין שתוגש באותו הסיור מזמינים המארגנים את העיתונאים להשתתף בסיור בירושלים המזרחית עם אישים פלסטיניים ופעילים מקומיים. "בסיור נפגוש את עיזאדין אלסעד מהמרכז הבינתרבותי בירושלים שיכיר לנו את מפת ירושלים המזרחית ואת המציאות הדמוגרפית וההיסטורית שלה. נפגש עם מנהיגים אזרחיים פלסטינים שיפתחו בפנינו באופן בלתי אמצעי את החיים באיזור ואת הצורך בשיתוף פעולה בין אוכלוסיות העיר השונות. ולסיום- ננהל שיח עם יקיר אנגלנדר ומוחמד ג'וליאני מ"קידס פור פיס" – על הפעילות המשותפת בעיר והרגישויות בתחום" נכתב בהודעה.

עיתונאים חרדים שקיבלו את ההזמנה סיפרו ל'כל הזמן' כי תמהו מדוע דווקא ערב יום ירושלים נבחר העיתוי לסיור אצל הערבים, אך יותר מכך הביעו תמיהה איזו "מציאות היסטורית" של ירושלים המזרחית ילמד עיזאדין אלסעד. "האם יספר על מיקומו של בית המקדש וכל ההיסטוריה היהודית?" לדברי אחד מהמוזמנים עימו שוחחנו הובהר לו על ידי יוזמי המפגש כי מטרת הכינוס "להכיר את הצד האחר של ירושלים" כלשונם.

השארת תגובה